Blijkbaar ben ik weer te lichtgelovig geweest. Ik liet een airco plaatsen, dit gebeurde in April. Vast wandmodel. En de verdeler van dat merk garandeerde mij dat zijn merk even goed is dan de 2 merken van mij voorkeur (hij kon die 2 merken trouwens ook plaatsen). Omwille van een behoorlijk prijsverschil liet ik me over halen om zijn merk te nemen. We zijn nu 4 maand ver, en een kleine hittegolf. Vermogen is berekend op de ruimte enzoverder.
Het is een omkeerbaar systeem, waarmee ik ook i de winter wil verwarmen. Maar nu denk ik dat ditsysteem niet duurzaam genoeg zal zijn en zou er terug van af willen. Dat zal niet makkelijk gaan denk ik. Herstelling onder waarborg ligt voor de hand. Kan ik vragen een ander merk te plaatsen. En indien wel, welke voorwaarden en rechten kunnen beide partijen aanhalen? Het gaat om 2 zware wandmodellen + een multisplit op het dak. Geplaatst voor de scherpe prijs van 6500+ euro. (het merk van mijn voorkeur had ik elders een offerte voor van 10000+ euro. Ik vond het prijsverschil nogal groot.
Maar wat nu he?