Geen aankoopbewijs ontvangen.

High_hills
Topic Starter

Geen aankoopbewijs ontvangen.

#1 , 26 aug 2016 21:51

Hallo iedereen.

Ik heb een tijd geleden een nieuwe koets aangeschaft in Nederland bij een handelaar.
Het betalingsbewijs zou me via mail worden toegestuurd.Dit heb ik echter nooit ontvangen.
Ik heb enkele serieuze gebreken ontdekt aan de koets.Het komt erop neer dat ik vermoed geen nieuwe te hebben ontvangen maar een aangepaste tweedehandse met gebreken.
Verkoper betwist dit terwijl de foto's voor zich spreken.Het enigste wat hij wil doen is ze terug naar Polen brengen waar ze terug zal opgelapt worden.
Echter heb ik na meermaals vragen om een aankoopbewijs nog steeds niks in handen.
Ik heb enkele mails waarin de specificaties van de bestelde koets staan,mail van hem dat ze gearriveerd was en mail van mij waarin ik de dag afspreek om ze op te halen.
Mijn vermoeden wordt hoe langer hoe meer bevestigd dat de dealer de verkoop niet officieel heeft aangegeven en dus geen aankoopbewijs kan geven.
Dit zou kunnen verklaren waarom er vanalles mis is met de wagen en ik duidelijk geen nieuwe heb ontvangen.
Ik wil ze dus niet naar hem terug brengen vooraleer ik dit in handen heb.Die man is totaal niet te vertrouwen.Hij heeft namelijk aan een andere klant beweerd dat ik aan het metaal heb liggen zagen,etc.

Hoe kan ik het beste verder handelen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 aug 2016 23:29

Hoe betaald met bankcontact?

Wouter VH

#3 , 26 aug 2016 23:30

Mij lijkt het een opgelichte zaak... Waarom moet de wagen naar Polen voor reparaties? Als ik mijn wagen hier binnen doe, zal er wel een erkende garage zijn die alles in orde kan zetten hoor?

Beginnen met aangetekend schrijven? En later aangeven als oplichting bij de politie (mails en ander contact goed bijhouden, zoveel mogelijk op papier krijgen).

Reclame

Franciscus

#4 , 26 aug 2016 23:45

Verkoper in Nederland......

High_hills
Topic Starter

#5 , 26 aug 2016 23:58

Even ter verduidelijking.Het gaat hier over een paardenkoets,geen auto.
Koets werd contant betaald.Mijn andere koets heeft hij overgenomen en ik moest voor de nieuwe nog een bedrag bij betalen.
Het aankoopbewijs ging hij via mail doorsturen.
Koetsen die je in België of Nederland kan kopen,worden gemaakt in Polen.
Eerst gaf hij aan de lakschade zelf te herstellen.De andere zaken die er mis waren,kon hij niet veranderen volgens hem.
Ik heb de wagen daarop niet bij hem gelaten omdat ik lakschade zelf ook wel kon opknappen en omdat ik op die manier me een kost van een kleine 200 € kon uitsparen aan verplaatsingskosten.Het is nl. 2,5 uur rijden enkele rit.

De koets die ik verkregen heb,is het woord nieuw niet waard.

High_hills
Topic Starter

#6 , 27 aug 2016 20:01

Eindelijk na x aantal keer mailen,heeft de verkoper gereageerd met:"Kun je even bellen?"Nog steeds geen antwoord op mijn vraag dus.
Hij heeft mijn nummer.
Ik ga hierop antwoorden dat ik alle correspondentie via mail wil laten verlopen.Dan is er geen discussie over wat er gezegd werd.

E.erlijk

#7 , 28 aug 2016 16:33

De wagen heb je een jaar geleden gekocht. Ik zal je verhaal even verduidelijken voor iedereen omdat jr op andere forums ook bezig bent en daar ook verschillende verhalen verteld. De verkoper zo vertel op een ander forum heeft je aangeboden de schade waarmee jij na een jaar komt te maken. Dat is direct gemaild , zo lees ik op een ander forum! ik denk dat jij niet gaat mennen en nu je geld terug wil. Wanneer je bijvoorbeeld een auto bij een garage laat repareren krijg je ook geen nieuwe of je geld terug. Dat wordt gewoon gerepareerd. Voor mij is dit een verhaal wat van jou kant niet klopt omdat je de aangeboden dienst niet accepteert!

High_hills
Topic Starter

#8 , 31 aug 2016 01:23

E.erlijk,als 'vriendin' van de verkoper heb je jezelf nu speciaal hiervoor op dit forum aangemeld?

Jackrussell

#9 , 31 aug 2016 08:23

Eindelijk na x aantal keer mailen,heeft de verkoper gereageerd met:"Kun je even bellen?"Nog steeds geen antwoord op mijn vraag dus.
Hij heeft mijn nummer.
Ik ga hierop antwoorden dat ik alle correspondentie via mail wil laten verlopen.Dan is er geen discussie over wat er gezegd werd.
Dat is het beste inderdaad. Alles zwart op wit. Eventuele in gebreke stelling aangetekend, dan kunnen er geen misverstanden ontstaan over ontvangst.

denlowie

#10 , 31 aug 2016 08:35

De vraag is ook heb je een wettig betaal bewijs ???
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

High_hills
Topic Starter

#11 , 31 aug 2016 09:34

Eindelijk na x aantal keer mailen,zou hun boekhouder een kopie naar me toe gaan sturen zodra hij terug was,uit vakantie vermoed ik dan.
Afwachten dus.
Ik heb contant betaald.Bancontact heeft hij niet.

denlowie

#12 , 31 aug 2016 10:17

Ik heb contant betaald.Bancontact heeft hij niet.
Je weet toch dat contant meer dan 3000€ ten strengste verboden is, er bestaat nog zo iets al een bank cheque of een overschrijving !

Hoe ga jij ooit kunnen bewijzen dat dit u koets is ???
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

High_hills
Topic Starter

#13 , 31 aug 2016 13:49

Het was geen 3000€ dat hij contant ontvangen heeft.Ik heb mijn andere koets ingeruild en daarbovenop moest ik nog een bedrag extra bij betalen.
Als je inruilen ook kan aanzien als cash,heb je wel een punt.Maar geldt dit ook in Nederland?
Als men geen cheque aanvaard,geen bancontact heeft en ik ter plaatse geen gebruik kan maken van internetbankieren dan moet je wel met cash betalen.Dit voorgaande is me trouwens niet verteld bij de betaling van het voorschot.

Dat ik die daar gekocht heb,is geen discussie over.Ik heb er voldoende mails van.

jef007

#14 , 31 aug 2016 14:24

""Als men geen cheque aanvaard,geen bancontact heeft en ik ter plaatse geen gebruik kan maken van internetbankieren dan moet je wel met cash betalen.Dit voorgaande is me trouwens niet verteld bij de betaling van het voorschot.""

dan moet je NIET cash betalen!
dan moet je de aankoop(koets) aan jou voorbij laten gaan

High_hills
Topic Starter

#15 , 31 aug 2016 22:50

Je weet toch dat contant meer dan 3000€ ten strengste verboden is, er bestaat nog zo iets al een bank cheque of een overschrijving !

Hoe ga jij ooit kunnen bewijzen dat dit u koets is ???
In Nederland ligt de grens nog op 5000 €.

En,indien je dit zou vermoeden,was het niet met 'zwart' geld dat ik betaald heb.

Terug naar “Consumenten Koop”