Verkoop gordijnen + lichten aan nieuwe huurder die weigert te betalen

Stephanieclx
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Verkoop gordijnen + lichten aan nieuwe huurder die weigert te betalen

#1 , 26 aug 2016 13:35

Beste,

Ik hoop dat jullie mij meer advies kunnen geven

De situatie is als volgt:

Een aantal weken geleden heb ik mijn appartement verlaten om te gaan samenwonen met mijn partner. Mijn toenmalig buurmeisje toonde interesse om mijn appartement over te nemen.
Hierbij zijn we overeengekomen dat zij mijn gordijnen en lichtarmaturen zou overkopen voor een prijs van 300€ (terwijl de aankoopprijs op ongeveer 600€ ligt).

Nu zijn we ondertussen drie weken verder, is zij in het appartement ingetrokken maar weigert zij de betaling te doen. De huurbaas weigert zich hierin te betrekken en zij laat niets meer weten.
Ik zou het graag zelf willen oplossen door gewoon alle spullen te gaan halen maar ik vrees dat ze dan de politie gaat bellen en dat ik hiervoor bestraft ga worden.

Ik wil dus graag weten of ik hiervoor naar het politiekantoor kan gaan om hier aangifte van te doen en wat er dan als volgt gebeurd?

Mijn excuses alvast want ik weet dat het een banale situatie lijkt maar het gaat hier toch om een aanzienlijk bedrag, daarom dat ik liever eerst informatie inwin dan dadelijk naar het politiekantoor stap.

Alvast bedankt voor uw tijd en antwoord.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo

#2 , 26 aug 2016 14:09

staat er iets op papier?

onderlinge verkoopovereenkomst?

Stephanieclx
Topic Starter

#3 , 26 aug 2016 14:11

Neen, enkel sms berichten waarin staat geschreven dat ze alles wilt overkopen.

Reclame

sloeberken

#4 , 26 aug 2016 14:14

Politie komt niet tussen beiden in burgerlijke zaken.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Meeboo

#5 , 26 aug 2016 14:20

Vrees dat je hier tegen weinig of niets kan doen.
Wat staat er juist in de sms? een gedetailleerde beschrijving van wat ze aankoopt of redelijk algemeen?

Stephanieclx
Topic Starter

#6 , 26 aug 2016 14:23

Een gedetailleerde beschrijving van wat ze aankoopt.
Nu op zich wil ik alles ook gaan halen maar als ze mij niet binnenlaat heb ik geen voet om op te staan.

Uiteindelijk zijn dit toch mijn spullen, dit kan toch niet dat ze hier gewoon mee weg komt?

Sirkii

#7 , 26 aug 2016 14:37

Begin al eens met het versturen van een aangetekende brief (met kopie per gewone brief) waarin je de aankoopafspraak in herinnering brengt en vraagt om binnen de x dagen de 300€ over te schrijven op uw rekening.

Als dat niets oplevert wordt het vrederechter (als je dat de moeite waard vindt voor 300€).

vv-ke

#8 , 26 aug 2016 14:57

bij de vrederechter kan je in eerste instantie toch om een verzoeningsprocedure vragen? Natuurlijk als ze niet komt opdagen heb je nog niets.
Dat kost u geen geld.

Franciscus

#9 , 26 aug 2016 23:43

Uiteraard stel je in de brief dat u X (dag of 10) dagen na ontvangst van de brief u het geld op uw rekeing wenst want dat u anders niet zal nalaten de zaak voor bevoegde rechtbank te brengen.

Terug naar “Consumenten Koop”