besteld, betaald en daarna niets meer

hondafan
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

besteld, betaald en daarna niets meer

#1 , 17 aug 2016 12:51

Op 4 augustus deed ik een bestelling bij een webshop.
Deze is betaald en ik heb een orderbevestiging gekregen via ;ail, maar nadien niets meer gezien of gehoord ervan.

Ik heb al verschillende mails gestuurd naar de webshop maar daar krijg ik gewoon geen antwoord op.
Heb ook een telefoonnummer gevonden, maar daar neemt nooit iemand de telefoon af.

Nu vroeg ik me af wat ik kan/mag doen om of mijn bestelling te ontvangen of een terugbetaling te krijgen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 17 aug 2016 23:07

In welk land is die webshop.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Maxime03

#3 , 17 aug 2016 23:55

Zeker dat de webshop niet malafide is? Hoe hebt ik betaald? Via overschrijving naar een BE rekeningnummer of een ander rekeningnummer? Of hebt u betaald via Paysafe, v3 of western Union?

Reclame

hondafan
Topic Starter

#4 , 18 aug 2016 20:11

Het is een Belgische webshop.
Betaling is gebeurd via Paypal, en nu blijkt dat je daar een of andere claim kan indienen voor de terugbetaling.

Geen idee hoe dat werkt want dat heb ik nog nooit gedaan zoiets, maar ik zal als paypal meewerkt wel mn centen terug krijgen

Blaatpraat

#5 , 19 aug 2016 08:41

Dat laatste klopt, dan moet de tegenpartij bewijzen dat jij het ontvangen hebt (enige manier dat paypal het goedgekeurd is via een tracking code met handtekening).

Daarom dat je meestal ook kunt stellen dat indien een webshop paypal aanvaard, ze wel te vertrouwen zijn, omdat de kopersbescherming via paypal extreem goed is.

hondafan
Topic Starter

#6 , 22 aug 2016 04:41

Ik heb vrijdag een mail ontvangen met een track and trace nummer (nadat ik een claim had ingediend bij Paypal)
Verder niets van communicatie, geen mailtje of niets met verontschuldigingen, ...

Nuja, ik weet dat het onderweg zou moeten zijn, als het nu nog het juiste prodct is dat in de doos gaat zitten zijn we al tevreden.

In alle geval eerste en laatste keer dat ik daar wat gekocht heb

mava105

#7 , 22 aug 2016 08:30

Als het bestelde product niet in voorraad was, kan het inderdaad een paar weken duren alvorens ze het kunnen verzenden.
Uw bestelling was van 4 augustus, dus amper 3 weken geleden.
Veel Webshops werken met een AUTOMATISCHE mailbeantwoorder. Daar zit dus niemand meer achter de computer om uw mails te lezen en te beantwoorden.
Het feit dat je een trackingcode hebt ontvangen, bewijst toch dat het is verzonden. Leer dus een weinig geduld te hebben.

Blaatpraat

#8 , 22 aug 2016 09:23

dus amper 3 weken geleden.
Een eeuwigheid in de webshopwereld.
Vooral als er dan inderdaad geen communicatie van de verkoper uit komt.

We leven in een tijd waarbij het gangbaar is dat een product dezelfde dag nog verstuurd wordt, of maximaal 1 werkdag later.
Als het product toevallig niet voorraadig is, is het een kleine moeite om een (automatisch) bericht te sturen, en nog 1 als het dan verzonden wordt.

hondafan
Topic Starter

#9 , 24 aug 2016 04:07

Inderdaad, moest de levertijd op de website nu gesproken hebben van enkele weken dan zou ik er zeker geen probleem mee gehad hebben.
echter stond er op de site dat als je het voor een bepaald uur bestelde dat het de dag nadien verzonden wordt.

Nuja, het pakketje is vandaag eindelijk toegekomen, maar in die shop nog iets kopen doe ik nooit meer.
Geen antwoorden op mails, geen briefje bij de zending of niets van excuses voor het langere wachten, dan verkoop je aan mij niets meer

sloeberken

#10 , 24 aug 2016 10:33

Vele webshop worden meestal heel beperkt bemand, hooguit 1 persoon.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Consumenten Koop”