Computer acer

flets
Topic Starter
Berichten: 38

Computer acer

#1 , 20 dec 2007 10:07

Hallo,

Graag zou ik eens de mening van andere mensen willen. Anderhalf jaar geleden heb ik een acer aspire pc gekocht. Binnen het jaar hebben we hem eens moeten binnendoen omdat het moederbord kapot was door een blikseminslag. We hebben toen 4 weken moeten wachten maar we kregen hem gerepareerd terug. Vermits het nog net binnen de garantietermijn was hebben we geen kosten moeten betalen.
Nog geen jaar na deze reparatie hebben we terug problemen met de pc. Toen we in de winkel, waar we hem gekocht hadden, aankwamen heeft de verkoper er naar gekeken en vermoedde hij dat het moederbord WEER kapot was. Nu, het probleem is dat we natuurlijk niet weten of ze de eerste keer er wel een nieuw moederbord hebben ingestoken. De technieker van de winkel wou de pc wel repareren, maar blijkbaar gaat dat niet zomaar bij een acer computer (je moet opletten welk type van moederbord je er inzet).

Na 5 weken mocht ik de computer terug gaan halen. De verkoper en ik konden niet volgen want volgens de bestelbon was er helemaal niets aan het moederbord. Maar ze hadden wel een recovery van de harde schijf gedaan. Maar ja, je denkt van kom het zal dan iets onozel geweest zijn. Bij thuiskomst zet ik de computer aan en waren we gelukkig dat hij inderdaad werkte.

MAAR de volgende dag wilt hij blijkbaar niet meer opstarten.

Nu vraag ik mij het volgende af: kan er niets ondernomen worden want de computer is nog geen twee jaar oud en heeft al twee keer dezelfde problemen. Telkens ben je hem nog eens voor min. 4 weken kwijt.
Bij de laatste reparatie heb ik 30€ administratiekosten moeten betalen. Maar blijkbaar is de computer niet correct gerepareerd!!!

Dus kan ik iets doen of zijn er nog mensen met acer problemen.


Ik koop in ieder geval GEEN acer meer.

Groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#2 , 20 dec 2007 10:42

Graag zou ik eens de mening van andere mensen willen. Anderhalf jaar geleden heb ik een acer aspire pc gekocht. Binnen het jaar hebben we hem eens moeten binnendoen omdat het moederbord kapot was door een blikseminslag. We hebben toen 4 weken moeten wachten maar we kregen hem gerepareerd terug. Vermits het nog net binnen de garantietermijn was hebben we geen kosten moeten betalen.
Ik vind dit een 'overdreven' reactie! Het is aan u om uw toestellen te beschermen tegen blikseminslag, en niet aan de fabrikant.
Door je pc toch te repareren heeft Acer een 'mooie geste' gedaan.

Aangifte doen bij je brandverzekering was ook een optie.

flets
Topic Starter
Berichten: 38

#3 , 20 dec 2007 10:50

Overdreven reactie?

Het gaat mij niet bepaald om die blikseminslag. Het gaat mij om het feit dat acer het moederbord begin dit jaar al heeft vervangen. (Daarom dat ik dat van die blikseminslag meldde.) En dat het moederbord binnen het jaar al terug kapot zou zijn.

Ten tweede gaat het mij om het feit dat de computer pas voor 5 weken in reparatie is geweest. Dat ze zeggen dat er niets aan de hardware is. Ze sturen de computer terug naar de winkel. Wij gaan hem halen en de volgende dag is het probleem van 6 weken terug, de computer start weer niet op.

kort samengevat:

1. vervangen onderdeel binnen het jaar terug kapot

2. na verzending voor reparatie nog kapot

Reclame

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#4 , 20 dec 2007 11:13

Art. 1641. De verkoper is gehouden tot vrijwaring voor de verborgen gebreken van de verkochte zaak,...(Burgerlijk wetboek)

De inslag van de bliksem, met een defect moederbord als gevolg, is GEEN verborgen gebrek.

Dat zijn gewoon de wetten van de fysica. Geen enkel toestel is bestand tegen blikseminslag, tenzij het beveiligd is.

U mag dus zeker niet klagen over de service van de fabrikant.

flets
Topic Starter
Berichten: 38

#5 , 20 dec 2007 11:35

sorry Lex, maar dit heeft niets meer met de blikseminslag te maken. Hij was volledig gemaakt.

mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#6 , 20 dec 2007 21:04

Beste,

Blikseminslag kan allerlei schade aan een PC aanbrengen ... misschien was niet enkel het moederbord kapot maar ook iets anders ... en misschien is dat pas later naar boven komen drijven.

Acer is eigenlijk al vrij gul geweest om iets te herstellen dat eigenlijk niet aan hen lag.

Ik zou idd nog eens informeren bij brandverzekering. Hopelijk is het niet te laat.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Terug naar “Consumenten Koop”