Garantie laserprinter Nederland

dirkjj
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Garantie laserprinter Nederland

#1 , 11 aug 2016 21:57

Er is een onderdeel aan mijn laserprinter defect. Na contact met de fabrikant (in Nederland) blijkt dit onder garantie te vallen. Er werd voorgesteld om de printer op te sturen naar de hersteldienst in Nederland of een hersteller ter plaatse te laten komen.

Voor de recuperatie van de kosten stuurt de fabrikant mij door naar de verkoper (Nederlandse webshop). Na contact met deze webshop antwoorden ze dat ik deze best rechtstreeks opstuur naar de fabrikant. De vraag over de recuperatie van de kosten word duidelijk ontweken.

Volgens mij heb ik toch recht op kosteloos herstel en dient dit betaalt te worden door de verkoper.

Hoe handel ik dit best af?
Kan ik zelf initiatief nemen en de factuur (van terugzending) doorsturen? Of vervallen mijn rechten dan?

Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus

#2 , 11 aug 2016 23:01

Nederlandse wetgeving wijkt wat af van de Belgische.
Gezien ze leveren en reclame maken in België is volgens mij we wet op de marktpraktijken van toepassing.
Hebt u een factuur?
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... 2013122123

dirkjj
Topic Starter

#3 , 11 aug 2016 23:45

Factuur heb ik nog.

Verkoper levert in Benelux.
Ik heb de website gevonden via een Nederlandse vergelijkingswebsite. Er is wel een Belgisch telefoonnummer aanwezig op hun website.
Moest dit van belang zijn?

Reclame

dirkjj
Topic Starter

#4 , 17 aug 2016 22:52

Kan er iemand een advies geven hoe ik moet omgaan met de voorrijkosten bij een herstelling door een monteur?

1) zelf eerst betalen en dan vragen aan de winkelier om terug te betalen.
of
2) vragen om de voorrijkosten rechtstreeks te factureren aan de winkelier.

Wat is gebruikelijk?

Alvast bedankt.

Franciscus

#5 , 17 aug 2016 22:57

Kosten zijn indien in eerste zes maanden volledig voor invoerder / verkoper.

Terug naar “Consumenten Koop”