Pagina 1 van 1

Bestelbon kwijt

Geplaatst: 08 aug 2016 14:18
door evgoeth
Een twaalftal weken geleden bestelde ik een salon bij een winkel, ik betaald toen een voorschot van x aantal euro met mijn bankkaart.

Heb ondertussen al naar de winkel teruggebeld om te vragen achter mijn bestelling en ze staat daar ook in de computer.

Nu zijn de 12 weken om en verwacht ik behoudens problemen binnenkort het salon, maar ik vind de bestelbon nergens meer.
We zijn aan het verbouwen en hebben heel wat rommel liggen waarin die bon verloren is gegaan, hij gaat er nog ergens liggen maar ik heb geen idee waar.

Zou dit een probleem kunnen vormen bij levering of heb ik met mijn betaling voldoende bewijs?

Of moet ik dan drrrrringend alles op zijn kop gaan zetten om die bon te vinden?

Re: Bestelbon kwijt

Geplaatst: 08 aug 2016 16:10
door Gebruiker21
Een twaalftal weken geleden bestelde ik een salon bij een winkel, ik betaald toen een voorschot van x aantal euro met mijn bankkaart.

Heb ondertussen al naar de winkel teruggebeld om te vragen achter mijn bestelling en ze staat daar ook in de computer.

Nu zijn de 12 weken om en verwacht ik behoudens problemen binnenkort het salon, maar ik vind de bestelbon nergens meer.
We zijn aan het verbouwen en hebben heel wat rommel liggen waarin die bon verloren is gegaan, hij gaat er nog ergens liggen maar ik heb geen idee waar.

Zou dit een probleem kunnen vormen bij levering of heb ik met mijn betaling voldoende bewijs?

Of moet ik dan drrrrringend alles op zijn kop gaan zetten om die bon te vinden?
Normaal is dit geen probleem, denk ik. Bij de levering van het salon, zal men de factuur bij hebben, waarbij het voorschot verrekend zal zijn in het openstaande salde (afin, da's toch de normale gang van zaken). Het is pas als er onenigheid zou zijn over wat er exact besteld is (verkeerde levering of iets dergelijks), dat de bestelbon belang zal hebben.

Maar als de levering correct is, hoef je je geen zorgen te maken over die bestelbon. Als je 100% zeker wil zijn, kan je eens bellen naar de winkel en hen melden dat je door omstandigheden uw exemplaar van de bestelbon kwijt bent, en hen vragen of dit iets veranderd aan de praktische zaak van de levering.