Internet abonnement
Geplaatst: 08 aug 2016 13:38
Ik heb afgelopen week een internet abonnement besteld, betreft een VDSL2 abonnement bij United Telecom. Nu zou ik graag van dit contract af willen, echter staat er in de AV het volgende:
Wie kan mij hierin helpen?
Met andere woorden, is je dienst geactiveerd dan heb je pech! Klopt dit? Als ik hier kijk: http://www.kapitalevragen.be/2012/binne ... annuleren/"12. Verzakingsrecht
Wanneer de Overeenkomst op afstand werd gesloten heeft de Klant het recht aan United Telecom mee te delen dat hij afziet van de Dienst, zonder
betaling van een boete en zonder opgave van motief, binnen de 14 kalenderdagen vanaf de dag die volgt op het sluiten van de
Dienst, tenzij de Klant reeds de Dienst heeft geactiveerd. Binnen de 30 kalenderdagen nadat de Klant aan de Dienst heeft verzaakt, betaalt
United Telecom de door de Klant desgevallend reeds betaalde kosten terug. Wanneer de Klant al een Simkaart of modem ontving, worden deze
kosten slechts terugbetaald op voorwaarde dat de Klant de Simkaart of modem eerst ongeopend en in perfecte staat heeft teruggestuurd naar
United Telecom en dit binnen de 7 werkdagen na ontvangst ervan. De verzendingskosten voor het terugzenden van de Simkaart of modem zijn ten
laste van de Klant."
Hier staat dan dat ik gewoon mag opzegging, ongeacht of de dienst is geactiveerd of niet."De bedenktijd bij een verkoop op afstand werd door de nieuwe wet echter opgetrokken van 7 tot 14 dagen. Wie dus iets koopt op het internet, per telefoon of per post, krijgt voortaan een termijn van tenminste 14 kalenderdagen waarin hij de overeenkomst kan herroepen. De bedenktijd wordt dus opgetrokken van 7 werkdagen tot 14 kalenderdagen. Voor goederen gaat de termijn in op de dag na de levering, voor diensten, op de dag na het afsluiten van de overeenkomst.
Let wel : wie op een buitenlandse website koopt, moet wel rekening houden met de voorziene bedenktijd in het land van de verkoper."
Wie kan mij hierin helpen?