Pagina 1 van 1

gekocht bed niet geleverd

Geplaatst: 24 jul 2016 09:25
door folky
Goedemorgen,
Bij deze heb ik een probleem en weet niet hoe dit aan te pakken.

Heb een tijd geleden een vintage bed gekocht in een fabriekswinkel in lelystad(nederland)via fb.Dit voor de som van 275€ inclusief levering.Nu bij de eerste levering is het mis gegaan.chauffeur ziek,heb mijn schoonbroer in geschakeld om hier aanwezig te zijn tot 11u.ze hebben mij verwittigd op fb,maar dat zie ik niet als ik aant werken ben.Ook hebben ze mij gebeld(maar ze kregen geen gehoor...vergeten naar belgie te bellen!!)
Daar ik het wil annuleren en een ander bed heb gekocht,willen ze dat niet.Dus nieuwe datum voor levering afgesproken.Wordt niet geleverd na uren wachten.krijg bericht dat de baas mij gaat bellen....hoor niets.
Vraag voor het telnr van de zaakvoerder;maar krijg reactie niet meer.
Dan zoeken naar de zaak op internet en gevonden.Dan maar zelf bellen en krijg de medewerken aan de lijn(het contact via fb) en zegt dat de baas niet aanwezig is,maar ze zal het doorgeven.
Geen gehoor meer,dan maar via email,waar ik alles nog eens probeer duidelijk te maken.Dit is de reactie die ik krijg...


Geachte heer

Als eerste mijn wel gemeende excuus voor de vertraagde levering van het door u gekochte bed. Ook mijn oprechte excuus dat ik zeer moeilijk te bereiken ben. Ik heb u vandaag getracht te bellen maar uw was helaas niet bereikbaar.

Wij kunnen het bed aankomende dinsdag bij u afleveren op het door u afgegeven adres.

In afwachting van u reactie.

Met vriendelijke groet,

Weer gebeld???daar geloof ik ondertussen niet meer in.
Heb ondertussen al meerdere mails gestuurd,maar krijg geen reactie niet meer.


Heb nu nog een laatste mail gedaan,dat ze het maar leveren,maar krijg geen gehoor meer.

Hoe kan ik dit nu oplossen?

alvast bedankt manu

Re: gekocht bed niet geleverd

Geplaatst: 24 jul 2016 10:19
door Maxime03
Zeker dat u niet met een malafide verkoper zit? FB is niet de beste plaats om dingen te kopen, al wil ik hiermee niet bedoelen dat iedereen oplichters zijn.

Re: gekocht bed niet geleverd

Geplaatst: 24 jul 2016 12:32
door folky
Volgens mij niet,anders had ik nooit via mail reactie gehad van de fabriekswinkel.is zoiets als kringloop,maar dan in nederland.

Re: gekocht bed niet geleverd

Geplaatst: 24 jul 2016 14:03
door sloeberken
Heb je het adres van de fabriekswinkel, stuur hun een ingebrekestelling met een AS.

Re: gekocht bed niet geleverd

Geplaatst: 24 jul 2016 16:03
door folky
Ja dat heb ik,en wat houd dat juist in?

Re: gekocht bed niet geleverd

Geplaatst: 24 jul 2016 16:16
door de reden
Ja dat heb ik,en wat houd dat juist in?
u kan ook online klacht indienen
http://economie.fgov.be/nl/geschillen/k ... _indienen/

Re: gekocht bed niet geleverd

Geplaatst: 24 jul 2016 16:31
door sloeberken
Ja dat heb ik,en wat houd dat juist in?
Schrijf in u AS dat u op datum xx een bed hebt besteld en €xx hebt betaald. dat u duidelijke afspraken wenst in verband met de levering binnen de 10 dagen.

Re: gekocht bed niet geleverd

Geplaatst: 24 jul 2016 17:06
door mava105
Gaat dat ook voor een bestelling bij een Nederlandse webwinkel?

Re: gekocht bed niet geleverd

Geplaatst: 24 jul 2016 17:43
door denlowie
Ik zie de Economische Inspectie van België nog niet tussen komen in Nederland !

Re: gekocht bed niet geleverd

Geplaatst: 24 jul 2016 19:10
door Van Camp
Beste,

Contacteer bij geschil met een Europese webshop het ODR (hun tussenkomst is kosteloos): https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/i ... how&lng=NL

Mvg,

Van Camp

Re: gekocht bed niet geleverd

Geplaatst: 24 jul 2016 20:12
door denlowie
Als ik me herinner is het ODR niet gratis .

Re: gekocht bed niet geleverd

Geplaatst: 24 jul 2016 21:46
door Van Camp
Als ik me herinner is het ODR niet gratis .
Beste,

Het indienen van een klacht bij het ODR-platform is gratis. Wel kunnen er inderdaad kosten zijn als de klacht door het platform doorgeleid wordt naar een ADR-entiteit. Daarover informeert het entiteit u dan tijdig.


Mvg,

Van Camp

Re: gekocht bed niet geleverd

Geplaatst: 25 jul 2016 15:14
door FOD Economie
Het beste wat je in dit geval kan doen is contact opnemen met het Europees Centrum voor de Consument: http://www.eccbelgie.be

Met vriendelijke groeten