Wagen is blanco gekeurd voor verkoop met carpass"verkoop mijn wagen in de staat waarin hij zich bevindt"
U beschikt toch over een carpass? Indien niet kan de koper hem kopen en onmiddellijk terug geven, waarbij u geen andere keuze hebt dan hem integraal terug te betalen.
In dat geval heeft de koper de keuze tussen de wagen toch nog kopen, of zijn voorschot verliezen. Een voorschot zou niet veel nut hebben, moest je dit moeten teruggeven als de koop niet doorgaat, zou ik zo denkenWagen is blanco gekeurd voor verkoop met carpass
Tja, da's een andere zaak natuurlijk. Juridisch gezien heb je recht om het voorschot te houden. Als je echter met een maffiabaas te doen hebt, bij wijze van spreken, moet je zelf inschatten of je gebruik maakt van uw rechten of niet...Oké dankuwel allemaal voor de snelle reacties, voorschot is 1000€ dus ik denk niet dat de koper dit zomaar zal laten, weet mij ook wonen, dus ik maak me wel wat zorgen ivm mijn andere wagen en mijn vriendin.
Ik kan me voorstellen dat je niet meer gerust bent, als de potentiële koper er wat "onguur" uitziet. Als de TS het voorschot niet teruggeeft, en hij vind enkele weken later zijn wagen terug met een diepe kras op alle deuren, begin dan maar eens te bewijzen dat het die potentiële koper was. In dat geval zal hij meer dan €1000 kwijt zijn aan herstellingskosten. Jammer dat je zo moet redeneren, maar er loopt genoeg "tuig" rond dat tot dergelijke zaken in staat is, en waar je achteraf zeer weinig tegen kan beginnen wegens gebrek aan bewijs... Maar dit staat allemaal los van het juridische natuurlijk, want de TS heeft weldegelijk het recht om het voorschot te houden.Waarom zegt u "hij weet mij ook wonen"? Heeft de koper u op een of andere manier bedreigd?