#13 , 27 jun 2016 15:02
Oeps,
blijkbaar heb ik hier een beetje onenigheid opgwekt, was niet mijn bedoeling hoor, ik ben nu ook van mening dat ik dit beter gepost had in het praatcafe, mag uiteraard verplaatst worden naar daar hoor.
Enfin ik weet dan nu dat die regel niet voor heel de EU opgaat, weer iets geleerd, echter de firma's die ik hier aanhaal zijn nederlands maar alvast 1 ervan heeft een winkelruimte hier, de andere weet ik niet maar maakt wel pub. de winkel vanons allemaal op onze zenders.
De betere regelgeving in NL geld die dan bij aankoop ook voor belgen bij die zaak? Ik ben benieuwd daar een wetegving in een ander land dan BE gewoonlijk niet hier geldt dus dat zou wel eens fout kunnen uitdraaien denk ik als "buitenlander".
Ook dat de regelgeving beter zou moeten zijn dan 2 jaar betwijfel ik gezien hun oordeel dat je zowiezo na dat jaar aan hun expertise vast zit, voor zover ze experten in huis zouden hebben (wat ik ten zeerste betwijfel).
Het andere dat gewoon vrolijk via hun verkoper (of agent) aangaf dat een product door hun geleverd in een ander land nooit van enige waarborg o.i.d. kan genieten, vind ik tergend eigenlijk, als men aangeeft dat je moet reageren binnen een bepaalde termijn en je dat doet bij hun EU instelling, waar ze blijkbaar fier over zijn, en ze je dan zonder boe of ba de deur wijzen heel klantvriendelijk.
Het euvel dat ik had heb ik inmiddels zelf opgelost, maar wie doet of kan dat, ik vermoed heel weinig personen.
De optie om met de EU regels naar hun hoofd te "smijten" dat helpt je ook niet hoor ooit zo een probleem voorgelegd van een defect na minder dan 1 jaar aan het min. van economische zaken, Ik kreeg een bundel opgezonden met heel de uitleg aangaande de wetgeving, en dan adressen (of was het een richtgegeven) van advocatuur om me te verdedigen indien ik verder zou gaan.
Daar ben je als consument voor iets dat minder dan 100€ waard was ook niet veel mee, Ik heb het gemeld aan een tijdschrift die mijn verhaal en hun uitleg extra erbij publiceerden, de fout ook helemaal bij de leverancier plaatsten maar daar is het bij gebleven, van hen nooit nog iets vernomen, ze bestaan nog steeds en doen voor zover ik weet nog steeds hetzelfde.
Uiteraad koop ik daar zelf nooit meer iets natuurlijk.
Persoonlijk vind ik dat men van de overheid uit zelf alle bedrijven die zo iets publiceren van maar 1 jaar waarborg en men als klant dus duidelijk benadeeld word, een serieus ingrijpen zou mogen toepassen.
Het is immers makkelijk bij velen te lezen en dus duidelijk dat men afwijkt van de wetteksten of zie ik het weeral te simpel.