prijzen

LauryW
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

prijzen

#1 , 26 jun 2016 12:43

is toch wel duur bij specifieke producten zoals Quaker Cruesli.
Ik heb zelf al gestuurd naar de X om de prijzen van deze Quaker Cruesli te veranderen en dat hebben ze (nog niet helemaal) enkel gedaan bij X winkels in de buurt van een Y die deze producten verkoopt.

Het gaat in dit geval over de volgende producten:
QUAKER Cruesli 4 noten 900 g
QUAKER Cruesli chocolade 965 g

Ik betaal dus in onze X te Harelbeke €9,24 + €7.95 = €17,19 voor
terwijl je dit in de Y (Gent) kunt krijgen aan €3,89 + €3,95 = €7,84
en normaal zou je dat in de X te Gent ook moeten krijgen aan €7.84 (maar ze moeten hun prijs nog veranderen)

Dit maakt een verschil van €9,35 per aankoop wat voor mij neerkomt op ongeveer €486,2 op jaarbasis.

Eigenlijk is dit een vorm van discriminatie, woon je in Harelbeke betaal je €17,19 en in Gent €7,84.
De producten zullen waarschijnlijk wel van eenzelfde distributiecentrum komen. Ik kan begrijpen dat er prijsverschillen zijn maar dit is echt zeer veel.

Mag X of eender andere winkel dit zomaar doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox

#2 , 26 jun 2016 13:01

Vanuit het oogpunt van de wet is er geen probleem. Elke winkel mag zijn eigen prijszetting kiezen, zolang er niet met verlies verkocht wordt.
Of C. tegen zijn eigen regels zondigt is een ander verhaal. Volgens hun eigen regels kunnen ze dit doen zolang Y. niet beschouwd wordt als een nationale winkel (wat in mijn ogen voorlopig nog kan) en zolang Harelbeke en Gent niet tot dezelfde streek behoren. Aangezien dit laatste interne politiek is zullen ze u daar verder geen uitleg over geven, maar vanuit economisch oogpunt zou ik "streek" invullen als "elke afstand die een consument bereid is te overbruggen voor een lagere prijs".
Misschien moet u eens een jaarvoorraadje gaan inslaan in Gent?

jef007

#3 , 26 jun 2016 14:31

en de retailers maar sakkeren dat hun winstmarge zoooo klein is!!
maar ik denk dat dit produkt quaker crusli toch wel een uitzondering is wat betreft verkoopprijs

Reclame

LauryW
Topic Starter

#4 , 29 jun 2016 20:19

Bedankt

Zal dan toch eens een uitstapje moeten plannen naar Gent :D

bosprocureur

#5 , 29 jun 2016 21:44

In feite krijgt u in de C in Harelbeke een aanbod om QC te kopen tegen een bepaalde prijs.

Dit is een juridisch forum, dus zou ik moeten antwoorden dat u vrij bent om hen een tegenaanbod te doen, nl u koopt een jaarvoorraad QC in Harelbeke, tegen de prijs die u in G in de nabijheid van een AH zou betalen. De kans is niet onbestaande dat u bij die grotere hoeveelheid, dus een vijftigtal dozen, eenmalig kan kopen tegen de of een lagere prijs.

Bovendien spaart u ook nog de rit naar het verre Gent uit.

Proberen ? Zeker als u dit doet met nog andere QC - liefhebbers kan het lukken.

jef007

#6 , 30 jun 2016 10:14

groepsaankoop!!!

Terug naar “Consumenten Koop”