incasso

Iggy
Topic Starter

incasso

#1 , 27 feb 2006 09:13

Enkele dagen terug heb ik een brief gekregen van een incassobureau. Ik zou 4 X getankt hebben zonder te betalen ergens over de taalgrens.
Ik ben er nooit geweest en tank steeds met mijn bankkaart. Maar hebben wel mijn nummerplaat. Wat moet ik doen en hoe kan dat?
Ik heb mijn wagen ook nooit uitgeleend aan iemand.

Dank voor een antwoord Iggy

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gast
Topic Starter

#2 , 01 mar 2006 18:48

waarschijnlijk rijdt er ergens in het zuiden des lands iemand rond met een gestolen of niet verzekerde auto, en heeft die toevallig jouw nummerplaat nagemaakt.

1. stuur het incassobureau zo snel mogelijk een mail of briefje, en zeg daarin dat je de feiten ontkent. Zeg dat de toon van hun brief je niet instaat, zeg dat je altijd tankt met een tankkaart, en zeg dat je de zaak zal voorleggen aan de politie.

3. ga naar de politie en toon de brief van dat incassobureau; vraag een P.V. van aangifte.

4. meld dat PV-nummer dan aan het incassobureau, en vraag hen hoe ze aan je priv?-gegevens zijn geraakt.

5. meld alles aan de klantendienst van (de hoofdzetel van) het benzinestation.

Bibendum
Berichten: 94

#3 , 06 mar 2006 11:23

o ja, en laat je vooral niet uit je lood slaan door het toontje dat een incasso bureau gebruikt en zeker al niet door de verscholen dreigementen.

Niet te veel van wakker liggen, duidelijk uw standpunt melden aan dat bureau en aan het tankstation. Mss best met een aangetekende brief en dan op uw beide oren slapen !

Reclame

Iggy
Topic Starter

#4 , 14 mar 2006 13:25

Is gebeurd en tot nu toe nog niets ontvangen.

Bedankt voor jullie antwoorden.


Mvg Iggy

Terug naar “Consumenten Koop”