Factuur 1 jaar later met o.a. €2500 voor offerte gyprocwand

Anick
Topic Starter
Berichten: 1

Factuur 1 jaar later met o.a. €2500 voor offerte gyprocwand

#1 , 16 jun 2016 04:17

Hallo iedereen,
Een paar dagen geleden ontving ik in mijn brievenbus een eigenaardige herinneringsbrief + factuur met de volgende gegevens en kenmerken:
BRIEF
- Wel postzegel, maar geen poststempel.
- Herinneringsbrief opgesteld op 6 juni 2016 waarbij de betaling van de factuur (2016/005 van 15 mei 2016) van €4029.93 (incl BTW) gevraagd wordt.

FACTUUR (2016/005 van 15 mei 2016) ecl BTW
- €746,32 voor 'Factuur saldo op offerte van 12/04/2015.
- €494,4 voor extra werken op mijn aanvraag (deze werden idd mondeling gevraagd en zullen mogen betaald worden).
- € 2561.10 voor 'Offerte gyproc wand'
- Vraag om de verklaring BTW 6% in bijlage in te vullen en terug te zenden.
- Verso: onduidelijke verkoops- en dienstverlenignsvoorwaarden waarin er gesproken wordt in Belgische frank.

WAT VOORAF GING
- 12/4/2015: offerte nieuwe cv-ketel (excl BTW)
 Prijs €5746.32 (materiaal en plaatsing).
 Betalingstermijn: in samenspraak te bepalen
 Betalingsvoorwaarden: 40% bij de bestelling, saldo bij einde van de werken.
 Voor akkoord ondertekend op 14/04/2015.

- BETALING van €2000 op 21 april 2015.

- FACTUUR 2015/003 van 21 juni 2015 (excl BTW)
 €5000 voor voorschotfactuur op offerte van 21/04/2015
€2290 voor extra materiaal (Veluxen)
 €273.55 voor materiaal aansluiting wasmachine.
= €8017.36 (INCL BTW)
- €2000,00 (voorschot van 21/4/2016
= €6017,36

- BETALING van €6017.36 op 24 juni 2015.

WAT IS ER GEBEURD OF NIET GEBEURD?
- Factuur 2016/003 heb ik voor het eerst gezien wanneer ik de herinnering kreeg.
- Geen in te vullen verklaring 6%BTW in bijlage.
- De werken werden (zeer langzaam) uitgevoerd: CV-ketel + levering extra materiaal + extra werkjes
MAAR
- Openstaand saldo van €746.32
 De bestelde wandthermostaat €182.75 (excl BTW): defect bij levering + draden doorsneden ‘in afwachting’ (ok, in afwachting)
 Te weinig druk op de ketel. De zaakvoerder toonde me wat ik moest doen wanneer de druk te laag werd.
 Op 19 september 2016 komt de zaakvoerder om de wandthermostaat nogmaals te bekijken en maken een nieuwe afspraak voor 26/09/2015
 Ik wacht nog steeds op zijn komst. Paar keer gebeld, geen succes. (Ik geef toe dat ik, na het bellen, niets meer heb gedaan. Dus bv geen brief gestuurd.)
 Junkers kwam voor het jaarlijkse onderhoud en heeft een nieuwe thermostaat geplaatst op 25 mei 2015 (viel onder garantie).

- Offerte gyproc wand €2561.10 (zo is het geschreven op de factuur)
 Ik heb hiervoor geen offerte.
 Ik weet niet waarover het gaat.

WAT MOET IK DOEN?

Ik ben gestopt met het opstellen van de protestbrief, omdat de ervaring me geleerd heeft dat een geschreven zin en/of een ondernomen actie een hele zaak kan veranderen. Dat risico wil/mag ik niet nemen.

1) Ik ben van plan om morgen €494,4 + 6%BTW voor de extra werken te betalen. Is dat ok?
2) Moet ik het openstaande saldo van €746.32 + 6%BTW ook betalen? Volledig? Met aftrek van de thermostaat?
3) Mijn protest stuur ik aangetekend op met ontvangstbewijs. Ook via gewone post?
4) Hoe moet ik het protest tegen de som van €2561.10 formuleren?
5) Zijn er nog zaken die ik moet vermelden of niet vermelden?

Kan iemand deze alleenstaande moeder helpen aub?
Alvast bedankt voor uw begrip en uw hulp.

Mvg,
Anick

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding