Verkeerd geleverd

tokko
Topic Starter
Berichten: 20

Verkeerd geleverd

#1 , 13 jun 2016 15:19

Hallo,

Vorige week maandag heb ik online een go cart besteld. Woensdag kreeg ik 2 dozen aan en vrijdag de derde doos. Nu was de inhoud van die derde doos gelijk aan 1 van die eerste 2. Hierop heb ik zaterdag gebeld naar deze winkel en ze gingen dit nakijken. Vandaag krijg ik antwoord dat ze de juiste doos zullen opzenden maar pas nadat ik het foutieve pakket retour stuur. Is dit een juiste manier van werken?
Bij nazicht via reviews op internet hebben blijkbaar heel veel mensen dit probleem van foutief geleverde paketten. Soms zelfs 3x achter elkaar dat ze het verkeerde opzenden. Ben ik nu verplicht om dit eerst retour te zenden? Tenslotte is het niet mijn fout dat ze het verkeerde opzenden. Ik dacht altijd dat foutieve zendingen gehouden mochten worden tenzij ze er zelf om komen. Want nu moet ik ofwel bellen naar de vervoerder of het binnen brengen in een ophaalpunt. Wat hoe dan ook extra kosten met zich mee brengt. En naar de ervaringen van andere mensen te lezen hou ik dit liever achter tot ze het juiste leveren. Dus moet ik nu dit eerst retour zenden of mag ik het achterhouden tot ik het juiste heb ontvangen en dan pas retour sturen? Dit alles is gekocht via een webwinkel dat eowel opereert in nederland als in belgie. Heb dit wel besteld op de belgische site.
Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 jun 2016 15:23

Het lijkt me logisch dat ze vragen om eerst het foutief geleverde terug te zenden. Het gaat hier immers niet om een "ongevraagde levering", maar om een vergissing. Deze twee mag je niet door elkaar halen.

Het is echter wel zo dat jij niet hoeft op te draaien voor de kosten van de retourzending. Vraag de winkel dus op welke manier zij u de retourkosten gaan vergoeden, aangezien jij niet verantwoordelijk bent voor de vergissing.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

tokko
Topic Starter
Berichten: 20

#3 , 24 jun 2016 15:31

Bedankt voor het antwoord. Heb het verkeerde retour gestuurd en nu woensdag 22juni kreeg ik het nieuwe pakket. Weer verkeerd pakket. Gisteren retour gestuurd en ze gingen het juiste binnen 3 werkdagen verzenden. Nu vandaag krijg ik een email dat het product niet meer leverbaar is omdat ze geen dozen meer hebben in hun magazijn. Terwijl het op de site nog steeds leverbaar blijkt te zijn. Is er een manier waarop ik ze toch kan laten leveren wat ik besteld heb ? Aangezien ik 2 van de 3 dozen in mijn bezit heb zou het mij raar lijken dat er geen enkele doos meer is van dat product. Hoe kan ik ze laten leveren wat ik besteld heb ?

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 jun 2016 09:30

Wachten tot ze terug dozen hebben? Vraag hen een volledige terugbetaling en vraag hen ook u te laten weten wanneer het product terug kan geleverd worden, zodat je opnieuw kan bestellen. Je kan hen niet "verplichten" om te leveren. Als ze u terugbetalen, is de zaak in principe ook in orde (tenzij je een voorschot zou betaald hebben. Als ze dan niet kunnen leveren, moeten ze u het voorschot dubbel terugbetalen).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Consumenten Koop”