Advocaat dakwerker eist betaling ondanks dossier

burnout1969
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Advocaat dakwerker eist betaling ondanks dossier

#1 , 07 jun 2016 09:02

Ik ben het niet eens met de factuur van mijn dakwerker, die in februari jongstleden aan het werk ging. Ik stuur hem op 10 maart mijn bezwaren per gewone en aangetekende post, en krijg een aanmaning. Vervolgens neemt hij een advocaat die mij (enkel per gewone post) op 10 mei een brief stuurt waarin staat dat ik binnen acht dagen moet betalen, anders wordt er een deurwaarder ingeschakeld en zijn de extra kosten voor mij. Ik heb dus uitvoerig en met bewijzen geschreven wat er m.i. allemaal mis is gegaan, maar zowel dakwerker als advocaat gaan niet op die brief in: zij blijven enkel betaling eisen. Het deel waarmee ik akkoord ben is betaald overigens, ik heb voor de rest een creditnota voorgesteld, alles netjes volgens de regels.
Kan dakwerker / advocaat van dakwerker nu een deurwaarder sturen zonder in te gaan op mijn bezwaren?
Naar de rechtbank?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 jun 2016 09:33

Dat is dreigen van tegenpartij, in de ijdele hoop dat u schrik hebt van een procedure.. Zonder vonnis kan DW niets doen.
Als ze naar de vrederechter stappen zal VR een gerechtelijk expert aanstellen om uw dak te onderzoeken. De kosten hiervoor zal aannemer moeten voorstellen.
Advocaat tegenpartij doet wat aannemer hem opdraagt. Voor advocaat is het een inkomen.

mjers

#3 , 14 jun 2016 11:17

Ze kunnen inderdaad een deurwaarder sturen. Maar niet om u tot betaling te verplichten, enkel om u te dagvaardigen.
Na een vonnis kan me u dan tot betaling verplichten.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”