(on)Rechtvaardige facturen van euphony?

Tiele
Topic Starter
Berichten: 1
Locatie: Ursel

(on)Rechtvaardige facturen van euphony?

#1 , 10 dec 2007 11:09

Hoi,

ik ben intussen al een hele tijd bezig met een briefwisseling met euphony waarop ze me nu een aanmaning via een gerechtsdeurwaarder sturen. Hierbij even mijn verhaal waar ik vrees ik niet erg sterk bij sta..

1. Intussen dik 2 jaar terug zijn we bij euphony verzeild voor ons internet over ADSL.

2. Na talloze verbindingsproblemen dat telkens na een dagje wel in orde kwam is er besloten om naar telenet over te stappen. Bij het eerste contact met telenet werd er ons wijs gemaakt dat telenet een bericht zou sturen naar euphony en dat wij niks hoeven te doen. Hier hebben we uiteraard geen bewijs van.

3. Kort na dat eerste telefoontje en bij mijn weten voordat er iets werd getekend, namelijk op 8 april viel de verbinding terug uit waarna ze nooit meer online is gekomen. De steeds verbonden thomson adsl modem heeft in de 2 maand dat ze nog aangesloten is gebleven nooit nog een groen lichtje getoond (de modem zelf werkt wél nog). Waarbij dus duidelijk de verbinding in de centrale is verbroken. Hoewel we nog niet op telenet zaten dachten we van 'ach ja, even wachten dan maar'.

4. Plots kregen we dan toch nog een factuur voor de maand erop te betalen, na onsuccesvol contact te proberen maken naar euphony hebben wij in alle onwetendheid ons hier verder niks van aangetrokken (inderdaad.. dom)

5. De maand erop terug een factuur met de melding dat die van ervoor nog niet verbroken was. Toen na ongeveer 5 dagen elke dag enkele keren te proberen bellen eindelijk binnengeraakt waarbij die gast aan de telefoon een melding ervan heeft gemaakt dat we het contract opzegden. Toen ik vroeg naar de oorzaak van het verbreken van die verbinding waarbij we dus geen internet meer hadden zei die dat de laatste verbinding inderdaad op 8 april was gemaakt... een geschreven bewijs heb ik hier niet van.

6. De maand na de opzegging stuurt euphony nog een factuur... en dat staat dus blijkbaar ook zo in het contract.

7. In totaal heb ik 2 aangetekende brieven verstuurd, 2 gewone brieven en een e-mail waar ik in verklaar de maand april wel volledig wil betalen maar dat de andere facturen onrechtmatig zijn gefactureerd daar we helemaal geen diensten hebben ontvangen. Elke keer heeft euphony een standaard brief terug gestuurd waarin ze zeggen het dossier bekeken te hebben en geen reden zien de facturen niet te innen.

Nu na de laatste brief dat ze stuurden is er een aanmaning van de gerechtsdeurwaarder gekomen. Nu eindelijk iemand aan de lijn kunnen krijgen dat zegt dat we toch zullen moeten betalen omdat er niks op papier staat van het niet leveren van die diensten.

Ik vrees dat we inderdaad gaan moeten betalen maar ik had wel graag naar jullie mening gevraagd. Als dit voor een rechter komt, zou er ook maar een greintje mogelijkheid zijn dat ik niet zou moeten betalen?

Thx

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lut2
Berichten: 1
Locatie: Brugge

#2 , 31 dec 2007 01:02

Bij Euphony tekent men een contract voor 2 jaar en ze zijn vergeleken met andere providers erg goedkoop, wij betalen 16,52€ per maand voor ADSL 4,0Mbps ontvangst en nooit enige verbindsprobleem. Vergeleken met andere providers is dat goedkoop maar dan ook zonder toeters of bellen: geen gratis muziekdownloads en zo. Wel blijft men afhankelijk van het netwerk van Belgacom dus ook tel. abonnement.
Meestal werk Euphony met een tussenpersoon per arrondissement die alles voor u doet indien er problemen voordoen en mijn inziens doen die mensen erg hun best je te helpen in geval van nood.
Dat is tot nu toe onze ervaring, ik maak geen reklame voor hen maar ben gewoon eerlijk.
Ah, wat is het leven soms moeilijk.

JohnD
Berichten: 3580

#3 , 31 dec 2007 14:03

Het valt me steeds meer op dat sommige mensen met sommige providers enorm veel last, kommer en zorgen hebben. Terwijl anderen er geen klagen over hebben. Wat ik bedoel is dit: er kan geen lijn in getrokken worden zoals dit vb maar weer eens duidelijk maakt. Zeer ontevreden en zeer tevreden klant van Euphony.

Ikzelf heb vanaf de eerste dag Scarlet ADSL One. Nooit klachten en/of problemen mee gehad. Verder heeft Scarlet een zeer slechte reputatie naar het schijnt. Hoe kan dat nu ?

Reclame

mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#4 , 31 dec 2007 14:23

Het valt me steeds meer op dat sommige mensen met sommige providers enorm veel last, kommer en zorgen hebben. Terwijl anderen er geen klagen over hebben. Wat ik bedoel is dit: er kan geen lijn in getrokken worden zoals dit vb maar weer eens duidelijk maakt. Zeer ontevreden en zeer tevreden klant van Euphony.

Ikzelf heb vanaf de eerste dag Scarlet ADSL One. Nooit klachten en/of problemen mee gehad. Verder heeft Scarlet een zeer slechte reputatie naar het schijnt. Hoe kan dat nu ?
Een wankel beheer en administratie ... als je geluk hebt, krijg je correcte facturen, wordt je geholpen door een bekwamen helpdeskmedewerker enz. ... als je pech hebt, krijg je slecht opgeleide klungels aan de lijn enz.

Ook ik heb heel wat Providers gesleten voor ik er ene vond waar ik op alle vlakken tevreden van ben, maar ook over die zijn er soms klachten.

Aan de OP raad ik de ombudsdienst voor telecom aan ... hopelijk is het niet te laat en kunnen zij eventueel nog bemiddelen.

Aan anderen raad ik aan NOOIT contracten te tekenen van meer dan 1 jaar ... ook al worden allerlei aanlokkelijke voorstellen gedaan!

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Terug naar “Consumenten Koop”