schulden van stiefmoeder

wds
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

schulden van stiefmoeder

#1 , 03 jun 2016 23:25

beste mijn vriendin haar stiefmoeder die nog leeft heeft schulden bij een energiemaatschappij.
wij wonen sinds een jaar samen en worden hiervoor ook aansprakelijk gesteld en verplicht deze te betalen.
kan dit zomaar dat zij mee voor de schulden van haar stiefmoeder moet opdraaien enkel omdat zij daar toen woonde???

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
advo-immo

#2 , 03 jun 2016 23:32

Tenzij het leveringscontract mee op naam van uw vriendin staat kan dat niet.
Of als ze borg staat.
PLEZIER OP KOP

wds
Topic Starter

#3 , 04 jun 2016 00:00

en als zij daar gedomicilieerd stond ???

Reclame

Franciscus

#4 , 04 jun 2016 22:16

Wie stond er gedomicilieerd de stiefmoeder of de stiefdochter?
Schulden zijn op naam contractant iemand anders dient niet te betalen.
Voor de rest zie @advo-immo

wds
Topic Starter

#5 , 07 jun 2016 05:45

wat is @advo immo ???

Milo72

#6 , 07 jun 2016 09:57

Fransiscus verwijst naar het antwoord van advo-immo
Tenzij het leveringscontract mee op naam van uw vriendin staat kan dat niet.
Of als ze borg staat.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Gebruiker21

#7 , 07 jun 2016 10:39

wij wonen sinds een jaar samen en worden hiervoor ook aansprakelijk gesteld en verplicht deze te betalen.
Door wie wordt u verplicht? Zoals hierboven gezegd: een energiecontract is op naam. Als dit op naam van de stiefmoeder is, en uw vriendin is daar niet meer gedomicilieerd, dan kan de energiemaatschappij zich enkel en alleen tot de stiefmoeder wenden...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

wds
Topic Starter

#8 , 07 jun 2016 19:38

door de energiemaatschappij zelf vanwege zij daar als minderjarige op dat adres ingeschreven stond

asperger

#9 , 07 jun 2016 19:42

Dat klopt van geen kanten!
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

mava105

#10 , 07 jun 2016 20:31

Kan je de brief van de energiemaatschappij hier even kopiëren, met gewiste namen en adres uiteraard.

Franciscus

#11 , 07 jun 2016 21:16

Minderjarigen hebben geen recht om contracten af te sluiten (onbevoegd - wettelijk handelingsonbekwaam) laat staan een contract te betalen op naam van een (stief)moeder.

Gebruiker21

#12 , 08 jun 2016 14:39

door de energiemaatschappij zelf vanwege zij daar als minderjarige op dat adres ingeschreven stond
Da's wel een héél belachelijke reden. Zoals hierboven reeds gezegd: 1. Een minderjarige kan geen contract afsluiten en 2. Ze moeten zich wenden tot de persoon die het contract afgesloten heeft, en niemand anders.

Stuur de energiemaatschappij een vriendelijk AS met de melding dat men uw vriendin niet meer mag lastigvallen voor schulden die niet door haar gemaakt zijn. Tenzij de energiemaatschappij dus een contract kan voorleggen dat ondertekend is door uw vriendin, wenst u geen enkele communicatie van hen meer te ontvangen. Als zij u wel nog verder contacteren, zal u zich genoodzaakt zien om verder stappen te ondernemen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Consumenten Koop”