(Ongevraagde) Annulatie bestelling na overlijden
Geplaatst: 02 jun 2016 12:28
Even korte situatieschets: Mijn moeder is eind april overleden na een slepende ziekte.
In oktober 2015 heeft zij nog buitenschrijnwerk besteld voor een waarde van ongeveer 3000 euro.
Zij is in december dan plotseling in het ziekenhuis opgenomen, waarna mijn zus en ik haar zaken verder opvolgde.
De firma is toen per mail gecontacteerd, waarbij even werd nagedacht over Annulatie van de bestelling waarbij hij aangaf dat de annulatievergoeding 650 euro bedroeg vermits het glas al besteld zou zijn. We hebben beslist om de bestelling niet te annuleren maar op te schorten naar een later tijdstip, vermits We de annulatiekost vrij hoog vonden tov het totaal bedrag.
We hebben intussen nog bericht gekregen datde order in de fabriek nog niet was uitgevoerd en pas zou doorgaan als wij contact opnamen.
Nu is mijn moeder intussen overleden. Vandaag kregen we een zending van zijn advocaten voor een minnelijke schikking intussen van bijna 750 euro omwille van niet betaalde factuur voor Annulatie en oplopende kosten.
Wordt beweerd dat er per post gewoon en aangetekend een factuur is opgestuurd. We hebben beide alleszins niet ontvangen. Daarnaast is de communicatie verder via mail verlopen. Hij heeft ons niet meer via deze weg gecontacteerd
Hierbij verschillende vragen:
1) Kan de annulatie zomaar opgelegd worden door hem
2) is 650 euro een billijke vergoeding in verhouding tot totaal bedrag vermits nog geen kosten zijn gedaan van op maat gemaakt schrijnwerk. Alles is nog tijdig geannuleerd.
3) Naar de extra kosten voor een factuur die geannulleerd is. Hij heeft ons zowel telefonisch, per mail of per post niet gevraagd wanneer de bestelling eventueel zou kunnen uitgevoerd worden. Wij hebben de annulatie helemaal niet bevestigd.
In oktober 2015 heeft zij nog buitenschrijnwerk besteld voor een waarde van ongeveer 3000 euro.
Zij is in december dan plotseling in het ziekenhuis opgenomen, waarna mijn zus en ik haar zaken verder opvolgde.
De firma is toen per mail gecontacteerd, waarbij even werd nagedacht over Annulatie van de bestelling waarbij hij aangaf dat de annulatievergoeding 650 euro bedroeg vermits het glas al besteld zou zijn. We hebben beslist om de bestelling niet te annuleren maar op te schorten naar een later tijdstip, vermits We de annulatiekost vrij hoog vonden tov het totaal bedrag.
We hebben intussen nog bericht gekregen datde order in de fabriek nog niet was uitgevoerd en pas zou doorgaan als wij contact opnamen.
Nu is mijn moeder intussen overleden. Vandaag kregen we een zending van zijn advocaten voor een minnelijke schikking intussen van bijna 750 euro omwille van niet betaalde factuur voor Annulatie en oplopende kosten.
Wordt beweerd dat er per post gewoon en aangetekend een factuur is opgestuurd. We hebben beide alleszins niet ontvangen. Daarnaast is de communicatie verder via mail verlopen. Hij heeft ons niet meer via deze weg gecontacteerd
Hierbij verschillende vragen:
1) Kan de annulatie zomaar opgelegd worden door hem
2) is 650 euro een billijke vergoeding in verhouding tot totaal bedrag vermits nog geen kosten zijn gedaan van op maat gemaakt schrijnwerk. Alles is nog tijdig geannuleerd.
3) Naar de extra kosten voor een factuur die geannulleerd is. Hij heeft ons zowel telefonisch, per mail of per post niet gevraagd wanneer de bestelling eventueel zou kunnen uitgevoerd worden. Wij hebben de annulatie helemaal niet bevestigd.