nieuwe wagen

samdem
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

nieuwe wagen

#1 , 30 mei 2016 13:48

ik heb bij een autohandelaar een wagen gereserveerd en daarvoor 100 euro betaald. heb daarvoor een email gekregen met bevestiging van deze autohandelaar uit dat de wagen 7 dagen voor mij gereserveerd is en ik 100 euro betaald heb. nu krijg ik na 4 dagen reservatie een telefoon dat de auto uitleg 1 spoorloos is , uitleg 2 reeds verkocht is in groep verkoop, uitleg 3 de wagen bedoeld is voor export. ik wil deze weg toch te kopen. Kunnen zij daar onder uit of moeten zij mij de wagen alsnog leveren aan de zelfde voorwaarden.
Laatst gewijzigd door samdem op 30 mei 2016 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger

#2 , 30 mei 2016 13:52

Dan moeten ze u een gelijkaardige wagen aan dezelfde voorwaarden leveren.
Je mag wel geen namen noemen op het forum: dat is een overtreding van de forumregels.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

LeenW

#3 , 30 mei 2016 13:53

U hebt een overeenkomst en kunt die laten uitvoeren. Eerst moet u uiteraard de optie lichten, daarna kunt u een aangetekende ingrebrekestelling versturen.

Gelieve inderdaad de naam uit uw post te verwijderen, welk bedrijf het is doet hier niet ter zake

Reclame

samdem
Topic Starter

#4 , 30 mei 2016 13:54

reeds gebeurd sorry. het aangetekend schrijven voor het lichten van de optie is reeds afgeleverd

samdem
Topic Starter

#5 , 30 mei 2016 16:54

Net naar de garage geweest en de wagen is daar aanwezig. Staat geblokkeerd op onze naam. Maar ze willen hem niet aan ons verkopen.kan ik deze in beslag laten nemen tot er meer info is?

sloeberken

#6 , 30 mei 2016 17:05

Net naar de garage geweest en de wagen is daar aanwezig. Staat geblokkeerd op onze naam. Maar ze willen hem niet aan ons verkopen.kan ik deze in beslag laten nemen tot er meer info is?
Nee dat kun je niet, enkel de verkoper in gebreke stellen met een AS.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

samdem
Topic Starter

#7 , 30 mei 2016 21:33

Hoelang kan dit dan duren voor we er iets over weten? De wagen staat nu zogezegd geblokkeerd in de garage

LeenW

#8 , 30 mei 2016 21:37

In het ergste geval blijven ze weigeren en dan is het rechtbank, reken dan in maanden. Voor hetzelfde geld geven ze toe en kunt u de wagen morgen ophalen.

samdem
Topic Starter

#9 , 20 jun 2016 13:50

ze houden en been stijf en hebben 2 mal een veel te kleine schadevergoeding voorgesteld. word dus rechtbank. kan ik ondertussen een andere wagen kopen en hun het verschil al schadevergoeding opleggen? of moet ik sowieso voor de wagen gaan?

sloeberken

#10 , 20 jun 2016 15:42

ze houden en been stijf en hebben 2 mal een veel te kleine schadevergoeding voorgesteld. word dus rechtbank. kan ik ondertussen een andere wagen kopen en hun het verschil al schadevergoeding opleggen? of moet ik sowieso voor de wagen gaan?
Dat zal de rechtbank beslissen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

samdem
Topic Starter

#11 , 06 aug 2016 13:33

ondertussen een beslissing gevallen en ze geven te wagen toe aan de overeengekomen prijs. stel ik deze nu wens door te verkopen.ben ik verplicht inschrijving te betalen? of zijn er andere punten waar ik rekening dien te houden?

samdem
Topic Starter

#12 , 11 aug 2016 15:56

ik heb nog een vraagje. kan men een auto weigeren als er op papier bij aankoop effectief 0 km geschreven staan. en bij levering blijkt er 32 km op de teller aanwezig?

denlowie

#13 , 11 aug 2016 16:02

0 km bestaat niet !
Er word in de fabriek reeds mee gereden van de band naar de grote parking, dan van de parking naar de vrachtwagen en dan in de garage, 32 km is volledig normaal.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

samdem
Topic Starter

#14 , 11 aug 2016 16:30

gaat er niet over of dit normaal is. vraag is wanneer het op papier staat 0 km of dit te weigeren valt

LeenW

#15 , 11 aug 2016 16:31

Als het normaal is, denk je dan dat een rechter u gaat volgen als u op basis daarvan de ontbinding eist?

Terug naar “Consumenten Koop”