koop op afbetaling

Cinzia
Topic Starter
Berichten: 1

koop op afbetaling

#1 , 05 dec 2007 14:56

Hallo ik weet niet hoe dit precies werkt maar ik had ook een vraag en zie nergens waar ik hem mag stellen...
ik heb een voertuig gekocht op koop op afbetaling nou ben ik een paar maanden verder en kan niet meer betalen ik moet nog 2 maanden betalen :( . Hoe zit dit juridisch in elkaar kunnen ze mijn voertuig weer terug nemen of kan ik een andere regel onder gaan hoop dat ik snel iets van u hoor alvast bedankt..

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
citroentje
Berichten: 228
Locatie: oostkamp

#2 , 05 dec 2007 23:07

Als je nog twee maanden moet betalen is het zondig om extra kosten dat dit met zich me zal brengen en een melding op de nationale bank.
In u plaats neem kontakt op met die maatschappij en probeer eventueel dat je de rest in een paar keer meer mag aflossen,of probeer via familie of vrienden dat ze je tijdelijk kunnen helpen.Ik denk niet dat ze je auto terug zullen nemen maar er wel een deel kosten meer zullen rekenen als je niet betaald,gerechtskosten-deurwaarder en is het dat waard voor dat kleine beetje nog.

j.demoor
Berichten: 10360

#3 , 07 dec 2007 14:53

“Art.1584.Koop kan worden aangegaan hetzij eenvoudig, hetzij onder een opschortende of onder een ontbindende voorwaarde...”(Burgerlijk Wetboek).

Onderzoek zorgvuldig in uw koopovereenkomst of deze onder zulke voorwaarde gesloten werd.Uw voertuig kan niet teruggenomen worden door de verkoper bij ontbreken van zulke koopvoorwaarde.

Wat uw ‘koop op afbetaling’ betreft zie art.27bis Wet Consumentenkrediet 12 juni 1991 en onderzoek zorgvuldig uw kredietovereenkomst.
Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ’Juridische aard’ op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

JohnD
Berichten: 3580

#4 , 16 dec 2007 17:51

....ik heb een voertuig gekocht op koop op afbetaling nou ben ik een paar maanden verder en kan niet meer betalen ik moet nog 2 maanden betalen....
Begrijp ik eerlijk gezegd niet. Sorry, ik lees de posts meestal grondig.... U zegt een paar maanden verder voor een autoverkoop op afbetaling.... en na een paar maanden zou hij reeds (- de 2 resterende maanden) reeds afbetaald zijn ?? Bedoel je eerder niet dat je al een antal jaren aan het afbetalen bent en er nu nog slechts 2 maanden resteren ? Of is het een minder dure okkaziewagen die praktisch op enkele maanden bijna afbetaald is ? Doet misschien niets ter zake in dit geval.

Terug naar “Consumenten Koop”