Pagina 1 van 2

Postpakket opengebroken

Geplaatst: 10 mei 2016 15:48
door peperkoek
Hallo,

Ik bestel bij een webshop een pakketje.
Bij ontvangst van het pakket, stel ik vast dat er een snee in de plastic zak zit, en dat er stukken uit verdwenen zijn.

Mailtje naar de webshop, geen antwoord.
Na lange tijd toch antwoord gekregen:
" 10. Risico van verzending:
Wij zijn niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging tijdens verzending via Bpost. Wij streven er naar om de bestelling zo te verpakken dat de kans op beschadiging wordt tot een minimum wordt herleid.

Naar mijn mening zijn zij wel aansprakelijk, ik heb geen overeenkomst met bPost maar met de webwinkel.
Het is dan ook de webwinkel die mij de goederen moet leveren die ik in bestelling had.

Ik heb op mijn naam al een dossier geopend bij bPost, tot nu toe zonder resultaat en zonder ristorno.

Welke stappen maakt ik best?

Communicatie met de webwinkel gaat zeer stroef (nieuwe eigenares), geen reactie op mailtjes, telefoons, ed.

Alvast bedankt!

Re: Postpakket opengebroken

Geplaatst: 10 mei 2016 16:10
door mava105
Is het pakje bij u afgeleverd door bpost of in de bus gestoken? Bij aflevering had je het moeten weigeren.

Re: Postpakket opengebroken

Geplaatst: 10 mei 2016 16:33
door peperkoek
Het is geen opvallende snee, eerder professioneel gedaan.
Ik ga het wel geen 2e maal voor hebben, het volgende pakket wordt uitgebreid gecontroleerd.

Re: Postpakket opengebroken

Geplaatst: 10 mei 2016 16:33
door WP002
Dat is een oud zeer... de paraplu's gaan open en bpost en de webwinkel schuiven de verantwoordelijkheid op elkaar af. Alhoewel ik me niet van de indruk kan ontdoen dat veel van die problemen hun oorzaak vinden in het amateurisme van bpost, is het toch de webwinkel die verantwoordelijk is, t.t.z. die hebben een leverplicht. Als er dan iets uit uw zending gestolen wordt door iemand bij bpost, dan moet de webwinkel haar schade op bpost verhalen, maar dat is niet uw probleem. Het is overigens de schuld van de webwinkel dat ze voor hun leveringen voor de prutsers van bpost kiezen. Onmiddellijk aangetekend betwisten. Hebt u uw aankoop betaald per creditcard? In dat geval zou ik daar ook een schadeclaim openen indien de webwinkel haar leverbelofte niet nakomt. Over welk bedrag gaat het? Als het niet te veel is, is evt. het vredegerecht bevoegd.

Re: Postpakket opengebroken

Geplaatst: 10 mei 2016 16:44
door jef007
welk vredegerecht?
dat van de klant of van de leverancier?

Re: Postpakket opengebroken

Geplaatst: 10 mei 2016 16:59
door giserke
Uw probleem is denk ik indien je het ontvangen hebt van Bpost, heb je hoogs waarschijnlijk getekend voor ontvangst.
Dan heb je geen been meer om op te staan, want door te tekenen ben je akkoord met de geleverde dienst van Bpost.

Als je ziet dat een zending niet in orde is, mag je nooit aftekenen, en moet je het pakketje weigeren.

Re: Postpakket opengebroken

Geplaatst: 10 mei 2016 17:46
door WP002
Lijkt me toch sterk, want wat doe je als de helft uit het pakje gepikt is? Dat weet je toch pas nadat je het in ontvangst hebt genomen?
In dit geval is er misschien wel iets voor te zeggen want TS meldt dat er een dikke snee op het pakje zit.

Re: Postpakket opengebroken

Geplaatst: 10 mei 2016 19:53
door mava105
bpost laat niet tekenen voor ontvangst, maar geeft het pakje gewoon af. Heb vorige week 4 verschillende pakjes ontvangen, op verschillende tijdstippen, en nooit moeten tekenen.

Re: Postpakket opengebroken

Geplaatst: 10 mei 2016 20:22
door sloeberken
bpost laat niet tekenen voor ontvangst, maar geeft het pakje gewoon af. Heb vorige week 4 verschillende pakjes ontvangen, op verschillende tijdstippen, en nooit moeten tekenen.
Hangt af hoe het verstuurd is, met gewone post (goedkoopste) hoef je niet te tekenen.

Re: Postpakket opengebroken

Geplaatst: 10 mei 2016 23:50
door giserke
Inderdaad, als wij pakketjes opsturen met Bpost, kunnen we kiezen voor ontvangstbevestiging. Kost dan iets meer.

Re: Postpakket opengebroken

Geplaatst: 11 mei 2016 09:11
door mava105
Webshops kiezen gewoonlijk voor de goedkoopste formule, dus zonder ontvangstbewijs.

Re: Postpakket opengebroken

Geplaatst: 11 mei 2016 09:31
door mjers
De webwinkel is wel degelijk verantwoordelijk tot het pakket in handen is van de klant.
Een zoveelste voorbeeld van niet wettelijke "algemene voorwaarden."
Heeft geen enkele betekenis...

Heb je niet getekend voor ontvangst dan heeft die webwinkel geen poot om op te staan.
Onmiddellijk een AS sturen en dreigen met juridische stappen. Geen reactie ==> vredegerecht.

Re: Postpakket opengebroken

Geplaatst: 11 mei 2016 10:34
door sloeberken
Misschien in vervolg aftekenen met de woorden "onder voorbehoud". heb je al even nagezien of die webwinkel beantwoord aan de wetgeving.

http://www.shoppinginnovationexpo.be/nl ... r-webshops

Re: Postpakket opengebroken

Geplaatst: 11 mei 2016 15:02
door jef007
welk vredegerecht?
dat van de klant of van de leverancier?

Re: Postpakket opengebroken

Geplaatst: 11 mei 2016 20:22
door peperkoek
Hallo allemaal,

Bedankt al voor de antwoorden.

@ sloeberken: webshop beantwoord niet aan de regelgeving van de website die u mij heeft doorgestuurd. Enkele punten kloppen niet.

Aangetekend schrijven is onderweg, maar ik denk nog steeds dat ik daar gewoon geen reactie ga op krijgen.

We zien wel.