overdreven herstellingskosten

zemmez
Topic Starter
Berichten: 1

overdreven herstellingskosten

#1 , 29 nov 2007 19:29

onlangs heb ik mijn auto binnengedaan in een garage om een stuk te laten vervangen (stuk kost 60 euro). de garagist zei dat hij reeds zulke stukken had vervangen en het normaal 1 uur (aan werkloon van 50 euro per uur) zou duren...
Toen ik 's avonds terug kwam melde hij een probleem en stelde dat de auto beveiligingsmoeren had die afkraken en moelijk verwijderd kunnen worden...ondertussen had hij al 1 verwijderd en 3 uren aan de auto zitten werken. (hij had de motor terug ineen gestoken omdat ik hem volgende dag nodig had voor mijn werk) tot dusver geen groot probleem, behalve dat er al 3 uur aan gewerkt was zonder dat het probleem was opgelost... toen ik voorstelde naar een andere garagist te gaan, stelde hij dat dit niet ging, omwille van het vervangstuk en na een korte discussie werd een afspraak gemaakt om de week erop mijn auto een namiddag te laten herstellen... de week erop opnieuw hetzelfd liedje dat 'zij dat niet konden weten van die beveiligingsmoeren en dat ze meer tijd nodig hadden'. de garage ging de auto eerst opnieuw in elkaar steken, zodat ik er terug mee naar het werk kon...omdat dit opnieuw extra uren zou betekenen, werd overeengekomen om de auto in de garage te laten en een huurwagen te nemen. Dag erachter opnieuw hetzelfde...garagist vroeg meer tijd... ondertussen heb ik dus voor een herstelling van max 150 euro, reeds 2 dagen een auto moeten huren en zal ik veel werkuren mogen ophoesten...

is er hier sprake van opzettelijke dwaling van de garagehouder, of moest hij mij eerst raadplegen over het probleem van de beveiligingsmoeren alvorens aan het herstel te beginnen? Is er sprake van een 'fout' van de garagehouder door het feit dat hij een toch wel niet onbelangrijk detail over het hoofd heeft gezien...de auto werd hersteld bij een 'herstelgaragist', niet bij een garage van het merk van de auto...

kan het bijvoorbeeld dat een merkgarage de herstelling veel goedkoper (vb. 200 euro) zou kunnen uitvoeren dan de huidige (vb. 450) en dat ik dan het recht heb hem aan te klagen voor een overdreven tariffering...? veel vragen, hopelijk kan iemand mij helpen

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding