#8 , 21 mar 2016 13:38
Ok, dan begrijp ik het al beter. U kan steeds zelf een deel van de factuur betalen en in de vermelding zetten 'onbetwist gedeelte'. Indien u de zaak voor de rechtbank mocht laten komen zou ik u adviseren om ten eerste aangetekend te protesteren, ten tweede het onbetwiste gedeelte spontaan te voldoen, anders is de kans groot dat de rechter u als een gewone wanbetaler zal zien.
Staat er iets over de filters op de bestelbon of de algemene voorwaarden?
In uw plaats....zou ik betalen. En nooit meer zaken doen met de firma in kwestie. Indien de zaak voor de rechtbank mocht komen is het allesbehalve zeker dat u in het gelijk zal worden gesteld -gebaseerd op hetgeen ik tot nu toe lees- en indien u verliest komen er gerechtskosten, aanmaningskosten, verwijlinteresten en de rechtsplegingsvergoeding van de tegenpartij bij. Ik denk dan nog niet eens aan uw eigen tijd en kosten van verdediging. De vraag is: bent u bereid om een gokje te wagen dat u -ruw geschat- tussen de 1000 en 2000 Euro kan kosten als het verkeerd loopt, over een filter van 80 Euro?
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.