Pagina 1 van 1

webwinkel

Geplaatst: 13 mar 2016 09:49
door vli
Beste

Op 10.02.2016 kocht ik een pakketje juwelenlijm via een webwinkel.
Op 24.02 werd de lijm verstuurd en vandaag, op 13.03.2016, heb ik nog steeds niets ontvangen.
Mijn lijm werd verstuurd via 'brievenpost'. Het valt dus niet te controleren of mijn pakket wel verzonden is, en het valt ook niet te controleren of de webwinkel mijn pakket wel naar het juiste adres heeft verzonden.

Ik heb de webwinkel reeds gecontacteerd. Ze willen het niet (gratis) opnieuw opsturen, terwijl ik op het internet vind dat dit volgens de Belgische wetgeving verplicht is. Of is het niet verplicht als het pakket niet via een koerier geleverd wordt?

Bedankt voor uw antwoord!

Re: webwinkel

Geplaatst: 13 mar 2016 09:55
door JPV
Je hebt recht op het product. Als zij niet kunnen bewijzen dat je het product ontvangen hebt, moeten ze het opnieuw, kosteloos opsturen

Re: webwinkel

Geplaatst: 14 mar 2016 22:51
door vli
Bedankt! Hoe kan ik er dan voor zorgen dat het toch gratis wordt verzonden?

Re: webwinkel

Geplaatst: 14 mar 2016 22:57
door LeenW
Begin met een aangetekende ingebrekestelling, wijs hen er op dat zij moeten bewijzen dat het pakket geleverd is, en geef hen nog 10 dagen om alsnog te leveren.

Als ze dat nog niet doen, moet u naar de rechtbank.

Re: webwinkel

Geplaatst: 15 mar 2016 07:25
door denlowie
.

Als ze dat nog niet doen, moet u naar de rechtbank.
Voor een flesje lijm van een paar euro ?

Re: webwinkel

Geplaatst: 15 mar 2016 08:58
door LeenW
.

Als ze dat nog niet doen, moet u naar de rechtbank.
Voor een flesje lijm van een paar euro ?
Ja. Wat kan hij anders doen als ze niet leveren?

Re: webwinkel

Geplaatst: 15 mar 2016 09:29
door Blaatpraat
Ik vrees ervoor dat een ingebrekestelling op zich meer kost dan zo'n flesje lijm.
Als dat niet het geval is: doen wat LeenW zegt (mocht het tot een rechtszaak komen, vorder je deze kosten er ook gewoon bij terug).

Als dat wel het geval is, is het aan de TS om te beslissen wat hij doet.
Als ze na een ingebrekestelling minnelijk schikken, en de lijm opsturen, ben je alsnog meer kosten kwijt dan dat je een nieuwe fles zou gekocht hebben.

Re: webwinkel

Geplaatst: 15 mar 2016 09:53
door JPV
Gaat het over een Belgische webshop?

Re: webwinkel

Geplaatst: 15 mar 2016 10:14
door sloeberken
Misschien beginnen met klacht in te dienen.

http://economie.fgov.be/nl/geschillen/k ... _indienen/

Re: webwinkel

Geplaatst: 15 mar 2016 10:38
door Gebruiker21
Indien betaald via PayPal: geschil openen en indien de verkoper niet terugbetaald of levert, escaleren tot een claim. Zonder tracking nummer gaat PayPal u zo goed als zeker terugbetalen.

Indien betaald via creditcard: creditcardmaatschappij contacteren, zij zullen u ook terugbetalen indien er niet geleverd is.

Indien betaald via overschrijving: raad volgen van hierboven, als het sop de kool waard is. Of de verkoper mailen dat u niet gediend bent met deze ondermaatste service en het niet zal nalaten uw negatieve bevindingen mee te delen aan collega-juwelenmakers op alle online juwelen-maak-fora waar u actief bent. Dit laatste durft al eens helpen.