factuur protesteren

JorgenDG
Topic Starter

factuur protesteren

#1 , 02 mar 2016 10:56

Vraag
Heb aangetekend een factuur geprotesteerd. Firma antwoord dat ik deze enkel kan protesteren bij de rechtbank volgens hun voorwaarden. Is dit wettelijk.?
Bovendien heb ik een creditnota die zij niet meer terugvinden? Moet ik hen deze terug doorsturen of zijn zij hiervoor ook zelf verantwoordelijk?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo

#2 , 02 mar 2016 10:57

eenmaal posten is voldoende hoor

sloeberken

#3 , 02 mar 2016 11:34

Is de firma die naar de rechtbank zal moeten stappen als factuur geprotesteerd is, om betaling te bekomen. Hun voorwaarden hierin zijn nietig.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Lanox
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 mar 2016 11:37

Bent u particulier?

JorgenDG
Topic Starter

#5 , 02 mar 2016 15:32

ja, ik ben particulier

JorgenDG
Topic Starter

#6 , 02 mar 2016 15:45

Hierbij stel ik ook nog het volgende vast. Hij antwoord op mijn aangetekend schrijven dat ik een creditnota heb, met een gewoon schrijven, dat ik enkel kan protesteren via de rechtbank (hierboven reeds ontkracht) en dat hij de betaling niet terug vind. Dien ik op een gewoon schrijven uberhaupt te antwoorden ?

sloeberken

#7 , 02 mar 2016 16:20

Neen op niets antwoorden is het veiligst , alles ligt in hun handen om initiatief te nemen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Consumenten Koop”