Pagina 1 van 1

winkelier rekent foutief te weinig aan

Geplaatst: 18 feb 2016 18:55
door sebas
Een winkelier rekent mondeling foutief een te laag bedrag aan, de kassabon die de klant meekrijgt blijkt wel het juiste bedrag te melden,
Achteraf wordt de klant opgebeld om de fout te melden, en wordt gevraagd om het resterende bedrag alsnog zo spoedig mogelijk in de winkel te betalen
Is de klant verplicht op dit ook te doen ?
Nu ga ik dat wel doen, het gaat om een klein bedrag , maar toch ...

Re: winkelier rekent foutief te weinig aan

Geplaatst: 18 feb 2016 19:12
door LeenW
Hoe ga je bewijzen dat hij een lagere prijs gezegd heeft?

Re: winkelier rekent foutief te weinig aan

Geplaatst: 18 feb 2016 20:19
door sebas
voor alle duidelijkheid,
winkelier belt mij pas enkele uren na de aankoop op (ik zit in hun klantenbestand) , met de mededeling van foutief bedrag, excuseert zich en zegt dat hij inderdaad het foute bedrag heeft vermeld, maar dat dus achteraf bij het opmaken van de kassa het bedrag niet klopt , en heeft dat ook zo gemeld aan de winkelmanager ...

Re: winkelier rekent foutief te weinig aan

Geplaatst: 19 feb 2016 11:04
door Milo72
Dus de verkoper zegt bedrag X, klant betaalt bedrag X (cash ? bancontact ?) maar krijgt een kassabon met daarop bedrag Y (hoger) ?
Klant heeft dus bewijs (kassabon) dat hij de correcte prijs betaald heeft (Y)
Klant hoeft niet te bewijzen dat de verkoper een lagere prijs gezegd heeft, maar verkoper moet bewijzen dat de kassabon niet overeenkomt met het werkelijk betaalde bedrag...
Als cash betaald werd kan verkoper m.i. op geen enkele manier aantonen dat klant X betaald heeft ipv Y.
Als met bancontact betaald werd ligt het m.i. wat moeilijker. Klant kan nog steeds beweren dat hij het verschil tussen X en Y cash betaald heeft, maar da's wat minder aannemelijk.

Re: winkelier rekent foutief te weinig aan

Geplaatst: 21 feb 2016 18:13
door sebas
ja dat klopt, en cash betaald, dus inderdaad woord tegen woord ...