tweedehands auto bij handelaar

bartbrussel
Topic Starter

tweedehands auto bij handelaar

#1 , 17 feb 2016 10:23

16 Januari 2016 heb ik een opel Corsa 1.2L benzine uit 2010 gekocht bij een handelaar in Brussel.
(1) De hendels om de deuren van binnen te openen zouden worden vervangen, maar dat was niet gebeurd dus ik ben terug gegaan. (2) ik zou een brandblusser krijgen en een gevaren driehoek. (3) Ook bleef het motorlampje branden dus daar zouden ze naar kijken. 23 Januari ging ik voor 3 weken op vakantie en de reparaties zouden dan tijdens mijn vakantie gebeuren.

Na terugkomst van mijn vakantie heb ik op maandag 15 februari de auto opgehaald, de handelaar was nog niet open dus hij kwam alleen de sleutel brengen van de auto en vertelde dat de deurhendels nog niet klaar waren, maar verder is alles "ok".
ik constateerde
- (1) De deurhendels waren nog niet vervangen (ze hebben ze pas eind februari, halen ze van een andere auto)
- (2) ze hebben een luchttoevoer sensor vervangen (2e hands), maar het motorlampje brand nog steeds (ze zeiden na 50km moet he ok zijn, maar nu zit ik op 60 en hij brand nog).
- (3) Ik heb nog steeds geen brandblusser en gevaren driehoek

ik zit nu ook op gemiddeld 9.7L op 100km, alleen op de snelweg kan ik 7/100 halen.

Al deze dingen hierboven geven mij weinig vertrouwen.
Zijn er mogelijkheden om de aankoop te annuleren?

bart

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 17 feb 2016 10:46

Hebt u de auto toen aanvaard?

bartbrussel
Topic Starter

#3 , 17 feb 2016 11:10

Ik heb inderdaad getekend voor de auto. DOordat ik ook bezig was met vakantievoorbereidingen heb ik iets te makkelijk gedacht dat ze alles goed zouden maken.

Reclame

jef007

#4 , 17 feb 2016 12:15

volgens mij heb je 1 jaar garantie op de auto, ik denk zelfs 2 jaar als er niets over garantie op uw factuur staat

bartbrussel
Topic Starter

#5 , 17 feb 2016 12:55

er zit inderdaad 1 jaar garantie op de auto, dus ze zullen er vast wel weer naar kijken, maar ik blijf structureel terug moeten komen.

LeenW

#6 , 17 feb 2016 12:59

Het gaat hier eerder een geval van niet-conforme levering zijn. Vraag is natuurlijk wat er nog in te roepen valt na aanvaarding auto.

Terug naar “Consumenten Koop”