Zondagmorgen om 5:30 moest ik vertrekken naar m'n werk, en m'n auto startte niet. Aangezien je 's zondags op dat uur niemand wakker wil bellen om je even met de startkabels te komen uit de nood te helpen, belde ik A, waar ik gratis bij aangesloten ben bij jaarlijks onderhoud. Zonder dat ik me ervan bewust was, bleek dit contract echter een 2-tal maand vervallen. Restte er mij niets anders dan me aan te sluiten bij X of een privé takeldienst te bellen. De vriendelijke dame aan de telefoon vertelde me een aansluiting bij X voor me te kunnen regelen, echter, zij kon telefonisch enkel het pakket voor bijstand in heel Europa verkopen van 285€ (met 10€ korting als ik met Visa betaalde; via hun site kost hetzelfde contract 264€ zag ik achteraf). Een privé takeldienst zou me, zo vertelde de dame me, minstens evenveel kosten gezien de dag en tijdstip. Aangezien ik op dat moment geen tijd had om andere opties te bekijken, ik werd nl. op m'n werk verwacht, heb ik hiermee ingestemd. Een half uurtje later stond een privé-takeldienst, gestuurd door X, bij me voor de deur die me weer op weg heeft geholpen.
Toen ik later op de dag op de site van X een kijkje ging nemen, voelde ik me echt wel "in 't zak gezet". Er blijken nl. véél goedkopere tariefformulies te bestaan, de meeste van de "extra's" waarvoor ik heb bijbetaald ga ik immers geen gebruik van maken. Bovendien ben ik, wanneer ik opnieuw onderhoud laat doen aan de wagen in de garage, weer gedekt door A.
Uiteraard ga ik akkoord dat ik moet ik betalen voor de geleverde diensten, maar ik vraag me af of ik dit contract kan laten herzien naar een goedkopere formule? Afzien van de aankoop kan niet, vermoed ik, aangezien ik al op hun diensten heb beroep gedaan?
Ik heb nog geen bevestiging van de aankoop ontvangen, op mijn Visa-afrekening is het bedrag ook nog niet zichtbaar.
Bij de algemene voorwaarden vind ik hier niet direct iets van terug, en even googlen heeft me ook niet veel wijzer gemaakt. Iemand hier ervaring mee of weet iemand wat er wettelijk gezien kan/mag? Alvast bedankt voor jullie input.