Email met aanbieding met weblink doch geen voorwaarden in e-mail zelf

DJSirMatthew
Topic Starter

Email met aanbieding met weblink doch geen voorwaarden in e-mail zelf

#1 , 16 feb 2016 10:42

Waarschijnlijk een menselijke fout maar vraag me toch even af hoe de vork in de steel zit juridisch gezien. Heb net een promotionele e-mail gekregen voor een product waarbij een lage prijs wordt opgegeven. Nergens in de e-mail staat er ook maar 1 voorwaarde ivm deze promotie. Je kan het product bestellen door op een weblink te klikken die je naar de website brengt maar je kan het product ook bestellen in de winkel (staat ook zo aangegeven in de email). Is men dan verplicht het product aan die promotieprijs te leveren als ik bv met een afdruk van de e-mail naar de winkel stap?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat

#2 , 16 feb 2016 10:51

Tenzij het overduidelijk is dat de prijs een fout is (bijvoorbeeld een 50" 4K TV voor 100,0 euro in plaats van 1000; de komma die verkeerd staat in dit geval), waarbij jij zou moeten weten dat het een fout is, niet.

Als in mijn voorbeeld die TV nu plots 600 euro zou kosten, kun je ervan uitgaan dat dit een correcte prijs is, en moeten ze verkopen aan die prijs.

DJSirMatthew
Topic Starter

#3 , 16 feb 2016 11:00

Het gaat inderdaad om een perfect mogelijk prijs, toestel kost nieuw +/- 400€ en staat nu aangeboden voor 250€ , men pakt in de mail ook uit met 40% korting uit wat ook overeenstemt met de promotionele prijs.

Reclame

DJSirMatthew
Topic Starter

#4 , 16 feb 2016 11:13

Er staat trouwens ook geen geldigheidstermijn vermeld van de promotieprijs, mag men er dan vanuit gaan dat deze tot het oneindige geldig is?

Terug naar “Consumenten Koop”