Rechtzetting elektriciteitsverbruik

LemmyK
Topic Starter

Rechtzetting elektriciteitsverbruik

#1 , 11 feb 2016 11:34

Ik heb recent vastgesteld dat mijn dag/nacht-teller niet correct werkt. De Eandis-technicus die langskwam, bevestigt dat er een foute chip in geplaatst is bij installatie in 2006. Eandis erkent de fout en maakt een theoretische correctie van de dag/nacht-verdeling en zal deze doorsturen naar mijn elektriciteitsleverancier, die het bedrag dat ik te veel betaald heb, zou moeten terugstorten.

Echter, Eandis wil dit maar doen voor de laatste 2 jaar, verwijzend naar het technisch reglement van de VREG.

Ik vind dit onrechtvaardig; kan ik (van Eandis en/of de elektriciteitsleveranciers) een rechtzetting vragen over de volledige periode?

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LemmyK
Topic Starter

#2 , 12 feb 2016 10:59

Iemand tips? Is de verjaringstermijn voor persoonlijke vorderingen niet 10 jaar, en waarom zou een technisch reglement van de VREG dat wijzigen? Plus, is de verjaringstermijn niet ter bescherming van de schuldenaar ipv de schuldeiser - in het bijzonder bij nutsbedrijven? En, gezien mijn "vordering" nu pas gesteld wordt omdat het probleem nu pas ontdekt is, is de verjaringstermijn dan überhaupt relevant in deze?

Alle info is welkom!

sloeberken

#3 , 12 feb 2016 12:48

De VREG kan de wetgeving niet veranderen, vraag hun naar die wetgeving, dien klacht in bij de ombudsman energie.

http://www.ombudsmanenergie.be/nl
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”