2de hands auto garantie

Khurram
Topic Starter

2de hands auto garantie

#1 , 06 feb 2016 01:49

Beste,
Ik heb vorige week een 2de hands opel insignia gekocht van een garage. Auto werd blanco goedgekeurd en geleverd met jaar garantie. Ik heb amper 100km mee gereden met de auto en kwam een foutmelding op. Ik heb auto laten nalezen bij opel en het ging over turbo. Ik heb auto terug binnen gebracht waar ik hem gekocht had maar het is nu ondertussen al 1 week dat ik geen positieve antwoord krijg van die garagist. garagist wilt geen nieuwe turbo daar insteken en hij blijft proberen om die oude turbo te herstellen. Wat ik van mensen heb gehoord dat een turbo herstellen geen goede idee is want na paar maanden gaat turbo terug blokkeren en garagist gaat blijven herstellen tot garantie voorbij is.
Kan iemand mij zeggen dat wat ik best moet doen en welke rechten heb ik als koper?
ik heb al grote onderhoud gedaan van de auto en auto is ook al ingeschereven dus ik verlies sowiso geld als ik mijn geld terug zou vragen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 06 feb 2016 10:45

Je kunt geen nieuw onderdeel eisen zolang de garagist het oude onderdeel naar behoren kan herstellen.

denlowie
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 feb 2016 11:08

hoe oud is die wagen ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Khurram
Topic Starter

#4 , 06 feb 2016 13:08

Wagen is van 2010 en amper 86000km gereden

Jerommeke

#5 , 06 feb 2016 18:45

Beste,
Wat ik van mensen heb gehoord dat een turbo herstellen geen goede idee is...
Een turbo herstellen is inderdaad een zéér precies werk.
Laten doen door "een handige Harry" kan je inderdaad geen 100% vertrouwen in hebben.

Er zijn echter bedrijven die daarvoor de juiste apparatuur beschikken, en de turbo herstellen, afstellen en balanceren naar fabrieks gegevens.
Loop eens een keer binnen bij zo'n bedrijf.
Vaak doen ze niks anders dan revisie van turbo's en/of motoren.
Zij geven ook garantie op hun werk.
Indien je garagist niet zelf gaat 'klooien' met je turbo, zou ik zeggen: je krijgt een betere terug dan dat er op zat. :lol:

Terug naar “Consumenten Koop”