factuur bib

vekepeke
Topic Starter

factuur bib

#1 , 04 feb 2016 21:45

Weet niet goed waar ik met deze vraag terecht kan,

Ik heb in 2009 een boek geleend en ook terug gebracht,
nu heb ik in 2014 een brief ontvangen van de gemeente dat ik nog een bedrag moest betalen van 32 euro omdat ik de boek niet had terug gebracht
daar heb ik vervolgens direct op gereageerd en heb ik hen duidelijk gemaakt dat ik 2009 het boek had binnen gegeven
volgens hun is dit niet gebeurd !
na heen en weer mailen en bellen hebben ze in 2015 nogmaals een aanmaning brief gestuurd tot ik weer heb gebeld
en het duidelijk had gemaakt tot mijn man zij betaald gauw die 32 euro
dus heb ik op 10-11-2015 het bedrag overgemaakt
tot ik van mijn werk thuis kwam zat er in de brievenbus een brief van de deurwaarder dat ik het openstaand schuld nog moest betalen met bijkomende kosten van 161 euro
waarbij ik direct die bewuste avond een mail naar de deurwaarder had gestuurd samen met het kopie van betaling dat ik die zelfde ochtend
het bedrag al had overgemaakt op de rekening van de gemeente
daarop had ik geen respons gehad, heb ik contact opgenomen met de deurwaarder zelf
en die was niet aanwezig zo heb ik ook een bericht ingesproken om mij terug te bellen geen respons !
nu vandaag om 18u bellen ze aan de deur en was het deurwaarder die beslag kwam leggen op goederen
ik verschoot mij een hoed en heb ik direct al de mails bovengehaald en het contact die ik heb gemaakt zonder gevolg,
zij de dame dat zij zelf niets kon doen dat ik contact moest opnemen met de deurwaarder zelf !!!
ja doe ik al een tijdje geen respons ....

maar goed nu eisen ze het resterende bedrag van het gevolg van die brief toen ze op 10-11 hadden achter gelaten
kunnen ze dat zomaar ? bedoel ik heb die ochtend het bedrag overgemaakt van 32euro op mijn werk en is pas nadien de deurwaarder langs geweest

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 04 feb 2016 22:19

Hier zal je helaas niets kunnen aan veranderen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

vekepeke
Topic Starter

#3 , 04 feb 2016 22:54

Weet niet goed waar ik met deze vraag terecht kan,

Ik heb in 2009 een boek geleend en ook terug gebracht,
nu heb ik in 2014 een brief ontvangen van de gemeente dat ik nog een bedrag moest betalen van 32 euro omdat ik de boek niet had terug gebracht
daar heb ik vervolgens direct op gereageerd en heb ik hen duidelijk gemaakt dat ik 2009 het boek had binnen gegeven
volgens hun is dit niet gebeurd !
na heen en weer mailen en bellen hebben ze in 2015 nogmaals een aanmaning brief gestuurd tot ik weer heb gebeld
en het duidelijk had gemaakt tot mijn man zij betaald gauw die 32 euro
dus heb ik op 10-11-2015 het bedrag overgemaakt
tot ik van mijn werk thuis kwam zat er in de brievenbus een brief van de deurwaarder dat ik het openstaand schuld nog moest betalen met bijkomende kosten van 161 euro
waarbij ik direct die bewuste avond een mail naar de deurwaarder had gestuurd samen met het kopie van betaling dat ik die zelfde ochtend
het bedrag al had overgemaakt op de rekening van de gemeente
daarop had ik geen respons gehad, heb ik contact opgenomen met de deurwaarder zelf
en die was niet aanwezig zo heb ik ook een bericht ingesproken om mij terug te bellen geen respons !
nu vandaag om 18u bellen ze aan de deur en was het deurwaarder die beslag kwam leggen op goederen
ik verschoot mij een hoed en heb ik direct al de mails bovengehaald en het contact die ik heb gemaakt zonder gevolg,
zij de dame dat zij zelf niets kon doen dat ik contact moest opnemen met de deurwaarder zelf !!!
ja doe ik al een tijdje geen respons ....

maar goed nu eisen ze het resterende bedrag van het gevolg van die brief toen ze op 10-11 hadden achter gelaten
kunnen ze dat zomaar ? bedoel ik heb die ochtend het bedrag overgemaakt van 32euro op mijn werk en is pas nadien de deurwaarder langs geweest
Ben nog vergeten te melden dat het op bevel en.kost bij stond van 30euro voor het slot terwijl ik gewoon heb opengedaan ?

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 04 feb 2016 23:29

Eens lezen heb toen al geschreven
De slotenmaker was wel aanwezig en moet dus ook betaald worden ..

http://www.juridischforum.be/forum/view ... 49&t=39278

Niet terugbrengen is een strafbaar feit ...ook de boete van die ganse periode kan gevraagd worden.

Staat het boek nog in de bibliotheek???

vekepeke
Topic Starter

#5 , 04 feb 2016 23:38

Die was niet aanwezig de slotenmaker of hij moest in den auto hebben gezeten,
Het boek is degelijk binnen gebracht in 2009 of het boek er nog ligt geen idee !

Franciscus

#6 , 04 feb 2016 23:39

Tracht dat al te bewijzen.
Anders zijn er twee mogelijkheden betalen of indien niet akkoord ==> rechtbank

roharro

#7 , 04 feb 2016 23:40

Ga eens kijken in de bib. Als het er in de rekken staat neem je het en geef je het terug.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

vekepeke
Topic Starter

#8 , 04 feb 2016 23:46

Hier zal je helaas niets kunnen aan veranderen.
Waarom niet het is niet dat ik de boek niet heb binnen gebracht of ik te laat was
Nee ik heb degelijk het boek netjes binnen gegeven in 2009
En in 2014 krijg ik ineens een factuur ?
Na mailen en bellen zonder resultaat heb ik het bedrag dan toch maar betaald
Net voor ik de brief had gezien toevallig op de zelfde dag en toch sturen ze en bevel om de overige kosten te betalen
Ik hen na 10/11 contact opgenomen met de deurwaarder geen respons zelfs mails met het bewijs van di betaling op 10/11 geen respons zelfs voice bericht achtergelaten op hun antwoord apparaat geen respons
Wat kan ik dan nog meer doen .....

vekepeke
Topic Starter

#9 , 04 feb 2016 23:51

Ga eens kijken in de bib. Als het er in de rekken staat neem je het en geef je het terug.
Een auto boek van voor 2009 ? Met meneer konicks ofzo iets lijkt me sterk
En wat heeft dit voor nut ?
Heb trouwens op mail staan van de bib medewerkster dat ze toen met een oud systeem werkte
Dat je persoonlijk de boek moest afgeven wat ik dus gedaan heb

sloeberken

#10 , 04 feb 2016 23:56

Zo snel mogelijk betalen, voor er nog extra kosten bijkomen, je hebt er veel te veel tijd laten overgaan zonder iets te ondernemen.
Dan had je die moeten protesteren binnen de maand, niet met mail of tel maar met een AS.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

vekepeke
Topic Starter

#11 , 05 feb 2016 00:09

Zo snel mogelijk betalen, voor er nog extra kosten bijkomen, je hebt er veel te veel tijd laten overgaan zonder iets te ondernemen.
Dan had je die moeten protesteren binnen de maand, niet met mail of tel maar met een AS.

Denk er niet aan
Heb zeker mijn best gedaan en heb die factuur betaald hè ook was dit niet nodig
Trouwens mijn man merkte op dat het op het bevel Schrift en foutieve huisnummer staat ?
Naam klopt straat en gemeente

Morgen gaan we toch eens contact opnemen met onze advocaat

giserke

#12 , 05 feb 2016 01:10

Probleem is, medewerkers bibliotheek zijn vaak ambtenaren.
Maw, het is hun woord die telt tot je het tegendeel kan bewijzen.

Xenophon

#13 , 05 feb 2016 08:10

Wat staat er in het bibliotheekreglement i.v.m. de kosten voor minnelijke invordering door een deurwaarder?
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Blaatpraat

#14 , 05 feb 2016 09:17

Ach, bibliotheken en administratie.

Tot een tijd geleden gaf ik tijdschriften uit. Nu is het in België verplicht dat je deze naar 1 bepaalde bibliotheek stuurt (gratis).
Tijdje geleden kreeg ik een mail dat ze door hun administratie geweest zijn, en sinds 2009 tot 2015 een aantal exemplaren niet zouden ontvangen hebben (wat niet klopt).
Ik had geluk dat ik nog een archief had liggen, en heb deze toen opgestuurd.

Dit even terzijde, maar dit getuigt van hoe de administratie in bibliotheken soms werkt, en over welke periode het durft te gaan...
Daarmee dat ik zeker de neiging heb om de TS te geloven als ze zegt dat ze het boek wel heeft binnen gebracht.
Maar bewijs dat maar eens hé, na al die tijd...

Lanox

#15 , 05 feb 2016 09:52

Tijdje geleden kreeg ik een mail dat ze door hun administratie geweest zijn, en sinds 2009 tot 2015 een aantal exemplaren niet zouden ontvangen hebben (wat niet klopt).
Dit even terzijde, maar dit getuigt van hoe de administratie in bibliotheken soms werkt
Ook even terzijde, maar tenzij u de exemplaren in persoon gaat afgeven of ze aangetekend opstuurt met ontvangstbewijs, zou ik toch zeer voorzichtig zijn met dergelijke conclusies.

Terug naar “Consumenten Koop”