In juli 2014 kochten wij online bij een nederlands koffiecenter een espressomachine waarbij we 2 jaar garantie kregen( dus tot juli 2016).
In december 2015 is het stuk,na contact met Philips worden wij verzocht ons toestel op te sturen naar herstellingsfirma Servilux in België. We kregen hiervoor labels toegestuurd,zodat het toestel gratis kon opgestuurd worden. Na een week kregen we ons toestel hersteld terug. Na amper 3 weken konden we weer geen koffie maken.Na telefonisch contact met een Philipsmedewerkster,die met mij telefonisch nog eens heel de procedure van het toestel overloopt werd op haar aanraden besloten het toestel weer op te sturen naar Servilux. Ook deze keer werden mij verzendlabels opgestuurd,zodat ik het toestel gratis kon opsturen.
Na een week krijg ik een mailtje van Servilux waarin ze zeggen dat het toestel bij hun wel perfect werkt en dat ik €51 moet betalen,voor de onderzoekskosten en transportkosten... Na een mail van mij waarin ik zeg dat het toestel nog onder garantie valt en het bij mij niet werkte ,krijg ik een bot mailtje terug dat ik toch voor de kosten moet opdragen omdat het toestel niet defect was....
Wat een klucht...bij deze stel ik mij de vraag wat voor mij het voordeel zou kunnen zijn om een goedwerkende espressomachine op te sturen(!)...dit slaat toch op niets.
Dit ruikt naar maffiapraktijken,ten eerste het lijkt mij gemakkelijk om te suggereren dat het toestel niet defect is en om zo alsnog kosten te kunnen aanrekenen in de garantieperiode.
Ten tweede is het toestel al na amper 3 weken terug stuk,dus kan ik vanzelf suggereren dat het niet juist hersteld is geweest door hun,maar daar ging ik in eerste instantie zeker niet van uit.
Natuurlijk is mijn espressomachine nog in hun bezit,dus ik sta met mijn rug tegen een muur. Als ik binnen de maand niet betaal,komt er nog een bedrag van €32(diagnosekost).
Ik vraag me af of dit wettelijk kan en wat ik daartegen kan doen?
Ilse