Vervalste HP Ink Print Cartridges

Tope
Topic Starter
Berichten: 916

Vervalste HP Ink Print Cartridges

#1 , 19 nov 2007 10:49

Mijn dochter en ik hebben ons laten verleiden tot het kopen van verschillende HP Ink Print Cartridges aan een licht verminderde prijs (in het totaal twee HP kleuren- en drie HP zwarte cartridges!).

Daar de verpakking geenszins verschilt van het orgineel, hebben wij ons geen vragen gesteld.

Na een chatsessie met HP waarbij men vanop afstand geprobeerd heeft deze cartridges te doen werken, ben ik ervan overtuigd dat deze winkel nagevulde ofte vervalste cartridges verkoopt.

Wij zouden nu graag ons geld terugkrijgen (zowat € 110 in totaal), maar ik vrees dat zulks niet eenvoudig zal zijn, want wij beschikken allebei alleen maar over een bewijs van betaling.

De verkoper is nl. in beide gevallen 'vergeten' ons een kassabon te geven.

Heeft er iemand suggesties hoe ik deze terugvordering op de beste manier aanpak?

Ik ben lid van Test-Aankoop en HP is zoals hoger vermeld van de situatie op de hoogte.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Beachcomber
Berichten: 572

#2 , 20 nov 2007 11:47

Als u effectief overtuigd bent dat de cartridges nagevuld zijn of vervalst dan heeft de verkoper een misdrijf begaan.

Staat er op het betalingsbewijsje de naam van de winkel? En het bedrag?

Die twee elementen vormen immers een begin van bewijs op;

Stuur alleszins een aangetekend schrijven naar de winkel dat u uw geld terugwenst en dat u indien hij dat niet doet u niet zal nalaten uw rechten te laten gelden voor een rechtbank.Waarschuw hem tevens dat u de politie, HP en testaankoop op de hoogte heeft gebracht van de vervalste cartridges;

Met een beetje geluk krijgt hij 'het vleigend schijt' zoals ze zeggen en betaalt hij alsnog de cartridges terug.

Tope
Topic Starter
Berichten: 916

#3 , 20 nov 2007 12:32

Ik kan nog wel het Bankcontact bewijsje van die aankoop voorleggen, maar geen kassabon dus. Mijn dochter heeft alleen een bankuittreksel om haar aankoop te bewijzen.

Doe ik er goed aan om eerst in de winkel te proberen mijn geld terug te krijgen, voordat ik verdere stappen zet?

Ik kan er dan alvast mee dreigen de politie, Test-Aankoop en HP te verwittigen van deze frauduleuze praktijken.

Reclame

Tope
Topic Starter
Berichten: 916

#4 , 22 nov 2007 09:50

Ik heb het geld voor de 5 cartridges zonder discussie en zonder kassabons teruggekregen.
De verkoper bleef volhouden dat ze niet hervuld waren, maar zijn baas zal zeker beter weten.
Ik heb ontdekt dat HP ook dubbelverpakkingen in de handel heeft en dan kost één originele cartridge evenveel als wat ik voor die nagevulde betaald heb.
In feite een schande dat dat zomaar kan.

Terug naar “Consumenten Koop”