Ontbinden contract riool-service

Bosjes
Topic Starter

Ontbinden contract riool-service

#1 , 22 feb 2006 00:20

Hallo,

Tot mijn grote schrik heeft mijn moeder een contract getekend voor een abonnement op een riool service. Genoemd abonnement is een "deur aan deur" verkoop overeenkomst.
Via een Google search op internet ben ik er echter gekomen dat genoemd bedrijf melafide blijkt te zijn, welk ik niet wil dat mijn moeder mee belast wordt.
Genoemd contract is twee dagen geleden getekend, kosten voor het abonnement is 6 euro per maand voor eerst komend jaar.
Mijn vraag is hoe kan mijn moeder op een juiste en duidelijk wijze het contract ontbinden?

Alvast bedankt voor uw hulp.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 feb 2006 16:17

Normaal moet het volgende verzakingsbeding op de overeenkomst voorkomen:
" Binnen zeven werkdagen, te rekenen van de dag die volgt op die van de ondertekening van dit contract, heeft de consument het recht om zonder kosten van zijn aankoop af te zien, op voorwaarde dat hij de verkoper hiervan bij een ter post aangetekende brief op de hoogte brengt. Elk beding waarbij de consument aan dit recht zou verzaken, is nietig. Wat betreft het in acht nemen van de termijn, is het voldoende dat de kennisgeving verstuurd wordt v??r het verstrijken van deze termijn. "

Zie de artikelen 86 e.v. handelspraktijkenwet:

http://mineco.fgov.be/protection_consum ... ome_nl.htm

Per aangetekend schrijven onmiddellijk een einde maken aan de overeenkomst waarbij u kan verwijzen naar dit verzakingsbeding en art. 89 Handelspraktijkenwet.

scorpioen

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”