ongewilde energieleverancierswissel
Geplaatst: 14 jan 2016 13:31
In mei 2015 heb ik mij aangesloten bij een energiemaatschappij. 14-11-2015 krijg ik een afsluitingsfactuur van mijn leverancier terwijl ik me bij geen nieuwe leverancier heb aangemeld. Toch blijft mijn leverancier beweren dat ik op 19-10-2015 van maatschappij gewijzigd ben. Na wat zoekwerk blijkt via Infrax dat mijn huisbaas via zijn maatschappij een contractwijziging heeft gedaan. Voor de contractwijziging van zijn woning heeft zijn leverancier per ongeluk mijn Ean-code gebruikt hierdoor wordt automatisch (buiten mijn wil om) mijn contract bij mijn leverancier gestopt en overgezet naar zijn leverancier en onder zijn naam. Ik heb onmiddellijk mijn leverancier en mijn huisbaas hiervan op de hoogte gebracht. Om deze situatie recht te zetten heb ik 2 dagen verlof moeten nemen en heel veel telefoontjes moeten voeren, vandaag 14-1-2016 is eindelijk de situatie terug in orde. Ik heb juist contact genomen met de leverancier van mijn huisbaas, zij hadden de foute Ean-code gebruikt en zijn de oorzaak van heel deze mistoestand. Ik confronteer hen hiermee en vraag of er een financiële tegemoetkoming kan geregeld worden. Als antwoord krijg ik dat er nog een factuur van hun zal volgen voor de periode dat mijn Ean-nummer op naam van mijn huisbaas gestaan heeft. Ik heb geen zin om die aan hen te betalen tegen hun tarieven. Ik heb niet voor hen gekozen en sta niet bij hen onder contract. Het gaat over een periode van 19-10-2015 tot 15-11-2015. Ik wil die periode wel betalen aan mijn leverancier tegen hun tarieven. Wat zijn mijn rechten, wat kan ik ondernemen?