Toestellen Keuken

Aldzek
Topic Starter

Toestellen Keuken

#1 , 13 jan 2016 22:26

Beste,

Ik heb een sleutel op de deur woning gekocht. Nu moest ik enkele maanden terug een keuken gaan bestellen bij een Firma. Nu kijk ik naar de factuur van de toestellen(wat idd dom was om dat nu pas te doen) en dat was 3500 euro inc btw. Ik zocht de toestellen op en alles samen kom ik aan ongeveer 2000 euro inc btw via websites(dan neem ik nog niet eens de goedkoopste). Goed ik bel naar hen en ze vertellen met dat ik al getekend heb. Nu vroeg ik me af als ik de koop van de toestellen nog kan anuleren met het bedenkingsrecht bij een koop. Ik had gelezen dat ik 14dagen na ontvangst goederen het recht heb mij te bedenken.

Weet iemand hier meer over?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 13 jan 2016 22:45

U kunt niet meer annuleren aangezien u (maanden geleden) getekend hebt.
Trouwens de apparaten worden eerst aan u geleverd op het ogenblik van de voorlopige oplevering van uw woning.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Aldzek
Topic Starter

#3 , 13 jan 2016 22:54

Ok dat versta ik. Maar ik heb toch 14 dagen bedenktijd na ontvangst toestellen. Trouwens de keuken staat zelfs nog niet ik het huis. en heb de toestellen nog steeds niet ontvangen?

Reclame

roharro

#4 , 13 jan 2016 23:24

Neen dat is enkel voor aankopen via internet, telefoon,.....
Niet voor de aankoop van een huis sleutel op deur met zijn uitrusting.
En al zeker niet als u bent gaan kiezen bij de firma zelf.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Aldzek
Topic Starter

#5 , 14 jan 2016 07:18

Ok bedankt ;)

denlowie
Juridisch actief: Nee

#6 , 14 jan 2016 11:17

Beste,

Nu kijk ik naar de factuur van de toestellen(wat idd dom was om dat nu pas te doen) en dat was 3500 euro inc btw. Ik zocht de toestellen op en alles samen kom ik aan ongeveer 2000 euro inc btw via websites(dan neem ik nog niet eens de goedkoopste).
Controleer jullie nu niks alles jullie iets aankopen ??

wat die 14 bedenktijd betreft, dit is hier al geschreven dit is in u geval zeker niet van toepassing, ik vraag me soms af van waar haal je dit?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Juridisch actief: Nee

#7 , 14 jan 2016 12:45

En is dat niet 14 dagen na BESTELLING ipv na levering

sloeberken

#8 , 14 jan 2016 13:01

En is dat niet 14 dagen na BESTELLING ipv na levering
Wie op het internet, via de telefoon of aan de deur iets koopt - dus niet in een winkel - moet dat product binnen de dertig dagen krijgen en zal vanaf het moment van ontvangst 14 dagen de tijd hebben om zich te bedenken. Laat de verkoper na de consument te informeren over dit recht op bedenktijd, dan krijgt de koper 1 jaar de tijd om het product terug te sturen. De kosten voor het terugsturen zijn wel voor rekening van de consument. Digitale aankopen, zoals muziek, films of software vallen niet onder deze regeling. Van zodra het downloaden begint, worden ze als verkocht beschouwd.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Aldzek
Topic Starter

#9 , 17 jan 2016 21:26

Beste,

Nu kijk ik naar de factuur van de toestellen(wat idd dom was om dat nu pas te doen) en dat was 3500 euro inc btw. Ik zocht de toestellen op en alles samen kom ik aan ongeveer 2000 euro inc btw via websites(dan neem ik nog niet eens de goedkoopste).
Controleer jullie nu niks alles jullie iets aankopen ??

wat die 14 bedenktijd betreft, dit is hier al geschreven dit is in u geval zeker niet van toepassing, ik vraag me soms af van waar haal je dit?
Jij weet niet wat wij de laatste maanden meegemaakt hebben met de aankoop van onze sleutel op de deur woning!!! Ik ben de eerste die normaal alles online vergelijkt en daar ga ik soms ver in. Maar denken dat jij zelf nooit bedrogen kan worden?? Ik ga dit geen 2de maal meer meemaken. Ik kan jou met mijn werk 100 procent in het zakje zetten zonder je het zelf door zou hebben. Daarmee doe ik het nog niet. Die doen het daar blijkbaar wel en reclame zullen ze niet krijgen van mij. Integendeel

JPV

#10 , 18 jan 2016 07:02

[enkele berichten verwijderd wegens vergelijkingen met onze voorouders en co.]

Aldzek, het is perfect gebruikelijk dat men bij sleutel-op-de-deur woningen voor de prijs van keukens, badkamers etc de duurste, catalogusprijzen gebruikt. Dit is niet onwettelijk en nergens heb je het recht om toestellen terug te brengen.

Bij aankoop van toestellen of meubels in een winkel, heb je nooit zomaar 14 dagen bedenkrecht.

Aldzek
Topic Starter

#11 , 18 jan 2016 08:49

Bedankt voor de info JPV. Ik dacht het wel maar kon maar proberen he ;)

Terug naar “Consumenten Koop”