Beste,
Ik ga voor twee weken naar de states en de moeder van mijn vriend (amerikaans) heeft mijn ticket voor mij betaald.
We waren al een tijd aan het proberen om een ticket "te pakken te krijgen' maar we kregen meerdere keren errors na het uitvoeren van de betaling, tot we uiteindelijk bij KLM succes hadden.
We hadden eerst bij enkele andere maatschappijen geprobeert, dan bij American Airlines om dezelfde error te krijgen. Geen probleem want een half uur later was het ticket van KLM geboekt. Ik checkte mijn mail de ochtend erna, en had een bevestigingsmail van KLM, maar ook van American Airlines... Na een error te hebben ontvangen. Als we hadden geweten dat het ticket bij AA was geboekt, hadden we natuurlijk dat van KLM niet genomen.
Nu hier zit het probleem. Het ticket van KLM komt beter uit (direkte vlucht met goede uren) en was dus effectief bevestigt, terwijl AA ons eigenlijk wat verraste. We hebben ons dus verontschuldigd tegenover AA met als reden dat het ticket volgens hun website niet gekocht was, en er een ander ticket was geboekt dat beter uitkwam, maar kregen het antwoord dat ze geen refund willen geven.
Als we via de bank de overdracht van het bedrag van 750euro zouden herroepen, heeft AA gemeld ons aan te willen klagen voor fraude.
Is dit wel legaal? Kunnen we dat geld nog terug krijgen? Er werd aan de telefoon van de helpdesk gezegt "i could give you a refund but i choose the option where i dont"