bieding op veiling site

easyrider
Topic Starter

bieding op veiling site

#1 , 13 nov 2015 12:31

nu heb ik een vraagje inverband met een bieding die ik gedaan heb een veiling site van faillissementen ,
ik had een bod gedaan op een voorwerp nu blijk ik ook de hoogste bieder te zijn na 5 tegen biedingen , nu heb ik nog 4 dagen tot deze afloopt mijn bedenking van het artikel en wil ik af van mijn bod , maar na sturen van een mail naar deze site willen ze mijn bod niet terug nemen /annuleren ,
nu is mijn vraag heb ik als consument dan niet een bepaalt recht of uitoefening om mijn bod nietig te verklaren binnen de 4 dagen zolang dit artikel online blijft of zit er niets anders op dan dit te ondergaan ??

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 13 nov 2015 13:22

Normaal staat in de voorwaarden van de site (die u hebt moeten goedkeuren bij het registreren) onder welke voorwaarden een bod geannuleerd kan worden. Ik vermoed echter dat dit in dit geval betalen gaat worden, een bod is niet vrijblijvend he.

easyrider
Topic Starter

#3 , 13 nov 2015 15:40

beetje raar om consumenten te beschermen vindt ik , bij elke aankoop kan men een bedenk tijd nemen enkel op zo iets raar niet ?

Reclame

LeenW

#4 , 13 nov 2015 16:24

Een veiling is dan ook geen aankoop..

easyrider
Topic Starter

#5 , 13 nov 2015 17:44

nee da begrijp ik maar met nog 5 dagen te gaan en andere biedingen op de lijst , zijn er toch andere opties voor de aanbieder
het is namelijk zo dat ik de aanbieder ook verdenk van manipulatie van het bod??
hierbij ga ik mij verduidelijken, het betreft een poxy bod wat wil zeggen dat je een max kunt ingeven wat je wil spenderen , nu zie ik dat ik bijna tot de max ben gegaan enkel op het bod van mij daar tegenover er andere loten zijn die recenter en beter zijn ,die niet zo hoog zijn gegaan zelf beduiden lager als de mijne en ik dus strooimanen verdenk van die proxy loten te verhogen naargelang het max van de klant er is toch niemand die dit controleert zodus ben ik machteloos

LeenW

#6 , 13 nov 2015 17:52

U kiest nog steeds zelf wat uw proxybod is..

easyrider
Topic Starter

#7 , 13 nov 2015 17:58

ja inderdaad ma als je dan ziet hoe het zich tegen u keert toch en beetje raar vindt ik ,dat het zomaar kan gemanipuleerd worden zonder toezicht ??

LeenW

#8 , 13 nov 2015 18:03

Dat beweert u, maar bewijs dat eens?

easyrider
Topic Starter

#9 , 13 nov 2015 18:18

tja daar gaat het juist om, ik voel me een beetje in het zak gezet en daarom was er de info of er iets is dat ik kon doen om mijn bod teniet te doen ,maar blijkbaar is daar geen consumenten bescherming in en kunnen deze officiële sites doen wat ze willen

WP002

#10 , 13 nov 2015 19:27

het is namelijk zo dat ik de aanbieder ook verdenk van manipulatie van het bod??
Kan u dat bewijzen?

sloeberken

#11 , 13 nov 2015 19:49

Ik begrijp dit totaal niet, u zet ergens een max bod op iets, en achteraf is iedereen fout. Waarom zouden die mensen iets moeten manipuleren.
Voor je iets begint, steeds goed de voorwaarden lezen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

mava105
Juridisch actief: Nee

#12 , 13 nov 2015 19:50

Je kan alleen maar hopen dat er een hoger bod komt.

Xenophon
Juridisch actief: Ja

#13 , 13 nov 2015 20:48

Het is niet slim om op dergelijke sites te werken met een proxybod indien u de gangbare prijzen niet zeer goed kent. De meeste van dergelijke veilingen worden gemanipuleerd, er kan wel toezicht zijn van een deurwaarder op de toewijzing maar vele veilingmeesters hebben een paar mannetjes in dienst om de boel op te drijven. Als dat gaat bij een 'live' veiling, dan ook online indien iemand in de back office gewoon kan zien wat uw maximumbod is. Zelfs op sites als eBay werk je best met een 'snipe' bidder die je bod inbrengt de laatste seconde van de veiling. Manipulatie bewijzen is een ander paar mouwen. Zoals reeds gezegd: hopen dat een nog hoger bod binnenkomt.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

easyrider
Topic Starter

#14 , 14 nov 2015 00:33

inderdaad Xenophon nu heb ik mijn les hierin wel geleerd nooit doe ik dat ng nog liever 10x en ander bod ingeven dan een proxy bod uit te geven wat een bedrag is me dat

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#15 , 16 nov 2015 11:16

inderdaad Xenophon nu heb ik mijn les hierin wel geleerd nooit doe ik dat ng nog liever 10x en ander bod ingeven dan een proxy bod uit te geven wat een bedrag is me dat
Hoe bedoel je "wat een bedrag is me dat"? Je hebt toch zelf dat bedrag ingegeven? Waarom geef je een maximum bedrag in dat eigenlijk hoger is dan wat je effectief wenst te betalen? Slaat toch nergens op?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Consumenten Koop”