#1 , 10 nov 2015 11:25
Beste leden,
Ik vroeg mij iets af wat een collega daarnet vertelde.
Mijn collega is deze ochtend bij Collect and Go bij Colruyt haar boodschappen gaan afhalen.
Normaal gezien was haar schuld 150eur ongeveer. Maar de kassierster was nogal onervaren bleek achteraf.
En ze zegt een totaal van 58euro.
Mijn collega heeft dat betaald en is dan vertrokken. Blij dat ze een koopje had. Natuurlijk niet echt eerlijk, maar dat is een ander verhaal.
Ik zelf heb dat ook eens meegemaakt een tijd geleden in een winkel, toen ik kerstspullen en cadeau's ging aankopen. Er moet toen ook een fout in de kassa gebeurd zijn. want toen ik thuis kwam merkte ik een verschil in mijn voordeel van rond 10euro, iets minder was het. Natuurlijk, die winkel was in een andere provincie dus om daarvoor dan terug in de file te moeten gaan staan.
Nu is mijn vraag. In het geval zoals men collega. Wie daar eigenlijk aansprakelijk voor is. Moet de kassierster dat bedrag betalen of kan men collega hiervoor vervolgd worden voor diefstal of zo?
Mede collega's hebben haar vrij ongerust gemaakt, terwijl ze wel in feite blij is achteraf.
Dus vroeg ik mij af, wie is er nu feitelijk in de fout? Ik denk dat de kassierster het verschil zal moeten betalen.
Maar bij collecte and go, hebben ze uw gsm nummer om je te verwittigen dat er een fout is gebeurd.
Ben je dan als klant verplicht om terug te gaan, of mag ze dit dan aanschouwen als "een zeldzaam geluk".
Alvast bedankt!