#13 , 09 nov 2015 19:01
dat is nu eigenlijk het probleem roharro, er was nog niets vastgelegd wat hij kon komen leveren en plaatsen, zelfs van het toestel was enkel het type vastgelegd om op basis daarvan het ontwerp van de kast te maken. Over ontwerp van de kast wordt geen akkoord gevonden, bijna een jaar later telefoon om te vragen wanneer ze het inbouwtoestel mogen leveren - euhm... en in wat? - we hebben u die plannen doorgestuurd - neen niet ontvangen - na veel palaver - stuur me dan die plannen door zodat we verder kunnen, drie weken later een brief met de vraag wanneer ze het toestel kunnen leveren maar nog geen plan gezien en dan misschien van mijn kant de te snelle reactie om een brief terug te schrijven (nog steeds gepikkeerd door de agressieve toon van het telefoongesprek), met de vermelding als je me geen plannen kunt doorsturen voor die kast zie ik me ook niet gebonden om het toestel via jullie aan te kopen en de vraag om wederzijds te ontbinden, 2 dagen later een aangetekend schrijven dat ze mijn annulering betreuren en recht hebben op een schadevergoeding van 30% - neen ik heb niet geannuleerd, ik vraag een gezamelijke ontbinding - weer wat over en weer geschrijf met de vermelding dat men naar arbitrage gaat stappen en van mij hierop de laatste response met uiteindelijk de vraag voor een finaal antwoord- geen reactie - paar maanden later een 'bemiddelingskantoor' met de vraag tot betaling van de verbrekingsvergoeding verhoogd met dossierkosten, anders onmiddelijke overmaking van het dossier naar arbitrage - weer over en weer geschrijf, met uiteindelijk de vraag om tegen de door hun vooropgestelde datum definitief actie te ondernemen anders zie ik dit dossier als afgesloten - geen reactie- een week na de vooropgestelde termijn opnieuw een mail verstuurd met de vermelding dat ik geen reactie heb mogen ontvangen, dus het dossier als afgesloten beschouw- opnieuw geen reactie - 3 maanden later een brief van de advocaat, met de vraag om de verbrekingsvergoeding te betalen, anders genoodzaakt om het voor te leiden aan de bevoegde instantie - als antwoord verwezen naar mijn laatste correspondentie van een paar maand er voor - geen reactie - net geen jaar later, een dagvaarding voor te verschijnen voor het vredegerecht...
ik had misschien beter gezegd, ja kom maar installeren, dan was het één grote verrassing geweest :-s
Eerlijk gezegd is die verbrekingskost het minste van mijn zorgen, ik heb al de geruststelling dat ze er niet veel gaan van overhouden, maar u begrijpt waarschijnlijk dat het ondertussen voor mij over meer gaat dan dat. Enerzijds gun ik hen het makkelijk geld niet, want aan de aard van de communicaties zijn ze hier niet aan hun proefstuk toe, maar wil ik hen vooral een opdoffer geven van jewelste zodat ze misschien de volgende keer eerst naar een oplossing gaan zoeken voor hun klant in plaats van direct over te gaan naar een eis tot schadevergoeding.
Als ik de fora er op na lees, denk ik persoonlijk dat het ligt aan het type van produkten dat deze bedrijven verkopen, produkten die een mens maar één keer, misschien twee keer op zijn leven aankoopt en waarbij er dus nooit een echte klantenbinding onstaat.
Ik dacht dat ik mijn bases had gecovered voor mijn vrouw haar handtekening heeft geplaatst, er was per slot van rekening niets uniek gedefinieerd, maar toch kunnen ze dit blijkbaar zonder veel problemen wettelijk in hun voordeel draaien.
Het is vooral hierom dat ik dit forum raadpleeg, om ooit van uilskuiken tot uil te evolueren en hoop dat er opbouwend wordt gereageerd om ( misschien een druppel op een hete plaat) zulke praktijken een eind toe te roepen.
Mvg,
Jake