Auto in garantie
Geplaatst: 05 nov 2015 16:20
In maart 2015 kochten we een nieuwe wagen ( geen tweedehands). Na 4 maanden sluit het deksel ( tevens armsteun) van middenconsole niet meer. Wij laten het repareren door de garage waar we hem kochten. Groot was mijn verbazing toen ik 3 weken later een herinnering kreeg om te betalen, een bedrag rond de 200 euro. Telefonisch hebben we contact gehad : ik vond het niet kunnen da dit niet in garantie was, dit was geen slijtage.
Tot tweemaal toe hebben we telefonisch contact gehad, maar geen duidelijk antwoord gekregen. Op de herinneringsbrief stond vervallen facturen : x. Ik heb er nooit een factuur van gekregen. Zij beweren dat wij de schuld zijn van de breuk. Een console kan je enkel open en toe doen...op de herinneringsbrief werd medegedeeld dat indien het niet betaald wordt er een bijkomende kost is van 20 euro. Bij het laatste , 2de, telefonisch contact beloofd men dat ze er zullen over nadenken en iets laten weten. Heb gedurende 4 weken niets meer gehoord, vandaag krijg ik een aangetekend schrijven dat ik op de voornoemde som een bijkomende 125 euro moet betalen!
Ik heb nooit een factuur gekregen, en slechts een herinnering, de eerste. Telefonisch zijn we dan kunnen overeenkomen dat ik enkel het bedrag moet betalen en niet de hogere kost, heb daarvan ook een mail.
Bij deze garage zijn we al 15 jaar klant, en hebben er al meer dan een wagen gekocht.
Wat kan je daar nu tegen doen ? Naar hogerhand van het merk de situatie uitleggen ? Ik heb ondertussen die factuur betaald.
Tot tweemaal toe hebben we telefonisch contact gehad, maar geen duidelijk antwoord gekregen. Op de herinneringsbrief stond vervallen facturen : x. Ik heb er nooit een factuur van gekregen. Zij beweren dat wij de schuld zijn van de breuk. Een console kan je enkel open en toe doen...op de herinneringsbrief werd medegedeeld dat indien het niet betaald wordt er een bijkomende kost is van 20 euro. Bij het laatste , 2de, telefonisch contact beloofd men dat ze er zullen over nadenken en iets laten weten. Heb gedurende 4 weken niets meer gehoord, vandaag krijg ik een aangetekend schrijven dat ik op de voornoemde som een bijkomende 125 euro moet betalen!
Ik heb nooit een factuur gekregen, en slechts een herinnering, de eerste. Telefonisch zijn we dan kunnen overeenkomen dat ik enkel het bedrag moet betalen en niet de hogere kost, heb daarvan ook een mail.
Bij deze garage zijn we al 15 jaar klant, en hebben er al meer dan een wagen gekocht.
Wat kan je daar nu tegen doen ? Naar hogerhand van het merk de situatie uitleggen ? Ik heb ondertussen die factuur betaald.