aankoop en waarborg?

stiene
Topic Starter
Berichten: 6
Locatie: west-vlaanderen

aankoop en waarborg?

#1 , 03 nov 2007 20:08

Wij hebben onlangs 2 ballonboompjes gekocht voor een huwelijk,
Hebben er 18euro per stuk voor één betaald, en heb nog zelf m'n kasticket moeten vragen dat we het betaald hadden,
Toen we ze zijn gaan ophalen, zei de vrouw, ze staan daar je mag ze nemen.
Nu één maand later belt de echtgenoot, met de vraag wanneer wij die potten gingen terug brengen, :?: toen ik zei dat ik nergens iets vanaf wist, hij zei dat zijn vrouw gezegd had, dat dit terug moest gebracht worden, en dat ze er geen waarborg voor vragen, omdat dit altijd terug gebracht wordt,
Zijn vrouw hft niets gezegd over terugbrengen van die plastieke potten,niet toen we ze zijn gaan bestellen, en gaan ophalen, en nu eist hij dat ik 20 euro per pot betaald :twisted:
Nergens staat er iets op ticket over waarborg, en natuurlijk is het haar woord tegen dat van mij !!!!! want ze heeft er echt niets overgezegd
Nu heb ik die potten wel niet meer, wat ben je met een bloempot met cement en een stok erin hé,
Hebben zij een been op op staan ? en kunnen zij zomaar geld eisen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
stiene
Topic Starter
Berichten: 6
Locatie: west-vlaanderen

#2 , 30 nov 2007 19:30

Is er iemand die mij kan zeggen hoe ik dit opgelost kan krijgen
Die persoon hft terug gebeld, en hij wil dat ik die potten betaal, hij dreigde zelfs aan de telefoon, kan er mij iemand zeggen of er een wetgeving ivm het vragen van waarborg is ? Want ik denk niet dat hij het daarbij gaat laten.

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#3 , 30 nov 2007 21:01

Schrijf een 'aangetekende' brief en leg u gerieven uit.

BTW, wat zijn ballonbomen?

Reclame

stiene
Topic Starter
Berichten: 6
Locatie: west-vlaanderen

#4 , 30 nov 2007 21:12

Ballonbomen zijn : pot gevuld met cement, daarin stok, waar er ballons aan bevestigd worden, die hebben wij aan de voordeur gezet voor het huwelijk van onze dochter, Hij eist voor die potcement 20€ per pot tevragen.

Beachcomber
Berichten: 572

#5 , 01 dec 2007 15:41

U heeft een kasticket, lees eens wat daarop staat.

Als daar niets staat van huur of verhuur of het teruggeven van een bloempot heeft u een koop - verkoopscontract getekend.

Heeft u algemene voorwaarden getekend of iets wat op huur trekt? Hingen er affiches met ' verhuur' of iets gelijkaardigs op?

stiene
Topic Starter
Berichten: 6
Locatie: west-vlaanderen

#6 , 01 dec 2007 19:03

Ik heb niets ondertekend, en in de winkel was er ook niet tebespeuren over "Waarborg",
Gewoon kasticket met aankoop van gekochte goederen.
Ik ging er dus vanuit dat ik een aankoop gedaan had.

Terug naar “Consumenten Koop”