opzeg gelijk aan protest?

alfavito
Topic Starter

opzeg gelijk aan protest?

#1 , 28 okt 2015 20:31

Dag allemaal

Ik heb een overeenkomst gesloten voor beheer van web-site site en die beeindigt dit jaar.
In de overeenkomst staat dat het na het einde verlengd wordt tenzij opzeg gebeurd is. Ik hen voor het einde van overeenkomst een brief van die onderneming gekregen met verzoek om nog te leveren diensten te betalen (dus betreffende diensten voor volgende 4 jaar - duurtijd van contract).
Nu ik heb binnen de voorziene termijn opzeg gedaan van deze overeenkomst (waarbij ik dus ook bedoelde dat ik dat factuur niet ga betalen. Zij hebben de web-site stopgezet, wachtwoord en login aan de nieuwe provider doorgegeven. Later ontvang ik de brief van hen om de betaling toch te doen. Ik protesteer tegen die factuur nog eens (nu in de vorm van echte protest) maar zij zeggen dat dit niet tijdig gebeurd was (na 1 maand alhoewel zelfs geen termijn in overeenkomst is bepaald). Mijn argument - ik heb de overeenkomst tijdig opgezegd dus geen factuur en dus geen protest nodig. Dit klopt toch? Op welke wetsartikel kan ik mij steunen want de mensen daar hebben het wel nodig om overtuigd te kunnen worden..

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 28 okt 2015 22:01

Factuur dien je binnen de maand te protesteren. Als je volledig zeker bent dat u opzeg tijdig is gebeurd met een AS zou ik het betwisten.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”