Dag iedereen,
Ik (particulier) heb onlangs goederen verkocht via 2dehands.be
De koper heeft met paypal betaald en wou dat de goederen verzonden worden met Kiala.
Nu vraag ik me af hoe het zit met de kopers- en verkopersbescherming van paypal. Het Kiala verkooppunt heeft natuurlijk een ander adres dan het adres van de verkoper, (een van de voorwaarden voor mijn verkopersbescherming is dat het wordt verstuurd naar het adres bij Paypal gekend).
Wat doe ik best?
Bedankt,
Vriendelijke groeten
L.S.
Heeft de koper met PayPal gift of met PayPal commercial betaald?
Indien met gift, verzend dan maar naar het Kiala-punt want als het verkeerd loopt kan hij niets terugvorderen van je, PayPal voorwaarden zijn daar zeer duidelijk in.
Indien commercial dan mag je onder geen enkel beding verzenden naar een ander adres dan datgene wat bij PayPal als officieel adres geregistreerd is. Verzend je naar een ander adres en beweert de koper dat hij niets ontvangen heeft en lanceert hij een claim tegen je bij PayPal dan heb je geen poot om op te staan. Er zijn al veel handelaars bedot geweest daardoor.
Opgelet, het bovenstaande geldt enkel voor PayPal, als je verkocht via bv Ebay en betaling aanvaardt met PayPal dan dien je ook de voorwaarden van Ebay te onderzoeken want de koper kan kiezen bij wie hij z'n claim indient.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.