(ver)kopersbescherming Paypal & Kiala

le.samourai
Topic Starter

(ver)kopersbescherming Paypal & Kiala

#1 , 21 okt 2015 19:41

Dag iedereen,

Ik (particulier) heb onlangs goederen verkocht via 2dehands.be
De koper heeft met paypal betaald en wou dat de goederen verzonden worden met Kiala.
Nu vraag ik me af hoe het zit met de kopers- en verkopersbescherming van paypal. Het Kiala verkooppunt heeft natuurlijk een ander adres dan het adres van de verkoper, (een van de voorwaarden voor mijn verkopersbescherming is dat het wordt verstuurd naar het adres bij Paypal gekend).
Wat doe ik best?

Bedankt,
Vriendelijke groeten
L.S.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 okt 2015 12:53

Dag iedereen,

De koper heeft met paypal betaald en wou dat de goederen verzonden worden met Kiala.
Nu vraag ik me af hoe het zit met de kopers- en verkopersbescherming van paypal. Het Kiala verkooppunt heeft natuurlijk een ander adres dan het adres van de verkoper, (een van de voorwaarden voor mijn verkopersbescherming is dat het wordt verstuurd naar het adres bij Paypal gekend).
Wat doe ik best?

Bedankt,
Vriendelijke groeten
L.S.
Goeie vraag! Ik zou eens bellen met PayPal zelf om dit na te vragen. Zij hebben een vrij goeie support dienst. Laat het hier zeker weten als je een antwoord gekregen hebt. Tot je een sluitend antwoord van PayPal hebt, zou ik niet meteen iets verzenden via Kiala.

Wat is de reden van die persoon om voor Kiala te kiezen? Als jij als verkoper dit nu met de post wenst te sturen, is er toch geen probleem? De kans is veel groter dat er een postpunt in de buurt van de koper is, dan een Kiala punt. Als hij geluk heeft is hij zelfs thuis om het pakketje in ontvangst te nemen.

Als ik verkoop en de betaling gebeurt via PayPal, dan verstuur ik sowieso via getraceerde verzending met de post. Dan ben je volledig ingedekt als verkoper. Koper kan nooit valselijk beweren dat hij het pakket niet gekregen heeft...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

sloeberken

#3 , 22 okt 2015 13:12

Kiala is ook een getraceerde verzending met barcode. U kiest u verzendpunt en koper moet zijn ontvangstpunt kiezen.
Koper krijgt een label van kiala die hij moet afdrukken, om zijn toegezonden product af te halen.
Even veilig dus.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Xenophon
Juridisch actief: Ja

#4 , 22 okt 2015 14:06

Dag iedereen,

Wat doe ik best?

Bedankt,
Vriendelijke groeten
L.S.
Heeft de koper met PayPal gift of met PayPal commercial betaald?

Indien met gift, verzend dan maar naar het Kiala-punt want als het verkeerd loopt kan hij niets terugvorderen van je, PayPal voorwaarden zijn daar zeer duidelijk in.

Indien commercial dan mag je onder geen enkel beding verzenden naar een ander adres dan datgene wat bij PayPal als officieel adres geregistreerd is. Verzend je naar een ander adres en beweert de koper dat hij niets ontvangen heeft en lanceert hij een claim tegen je bij PayPal dan heb je geen poot om op te staan. Er zijn al veel handelaars bedot geweest daardoor.

Opgelet, het bovenstaande geldt enkel voor PayPal, als je verkocht via bv Ebay en betaling aanvaardt met PayPal dan dien je ook de voorwaarden van Ebay te onderzoeken want de koper kan kiezen bij wie hij z'n claim indient.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#5 , 22 okt 2015 14:18

Betalen met "gift" mag in principe niet. Dit is niet "betalen" maar "schenken". Als je veel betalingen als "gift" (tengewoordig: "betaling aan familie of vrienden") ontvangt, dan heb je de kans dat PayPal dit eens gaat onderzoeken en uw account blokkeert.

Verder kan ik me enkel aansluiten aan wat hierboven gezegd is: niet via Kiala versturen, aangezien dit geen geregistreerd adres van de koper is. Verstuur gewoon via de post naar het geregistreerde adres met tracering. Dan sit je safe... (min of meer toch. Verkoper kan nog altijd claimen dat wat verstuurd werd niet voldoet aan wat afgesproken was).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Consumenten Koop”