Hallo,
Enkele dagen geleden kocht ik op een online winkel een computeronderdeel. Dit computeronderdeel stond onder de categorie 'Processoren' te koop voor 139 euro. Ik heb dit product besteld én betaald en kreeg een bevestigingsmail voor mijn bestelling. Hierin werden de woorden 'oderbevestiging' gebruikt en stond vermeld: 'uw product is onderweg!'.
Nu kreeg ik een mail van de klantenservice dat dit product verkeerd geprijsd stond en eigenlijk 259 euro kost. Zij bieden mij nu aan het product terug te betalen, met een coupon van 20 euro voor het ongemak. Ze spreken over een 'duidelijke vergissing' waardoor ze niet verplicht zijn het product te leveren.
Het pijnlijke aan het verhaal is dat ik na het ontvangen van hun orderbevestiging reeds een compatibel moederbord heb aangekocht.
In de Algemene Verkoopsvoorwaarden lees ik: "In geval van een technische fout betreffende de affichering van de prijs zal de ondernemer slechts gebonden zijn indien de geafficheerde prijs redelijk verwacht kon worden voor het product of de dienst."
Ik begrijp dat wanneer een TV van 700 euro geprijsd staat voor 70 euro, dat men dan kan aannemen dat er een fout gebeurd is. Een prijs van 70 euro lijkt inderdaad niet echt een te verwachten prijs voor een televisie. Echter is 139 euro in mijn ogen wel degelijk een aannemelijke prijs voor een processor. Onder de categorie Processoren stonden op de site verschillende onderdelen die tussen de 80-160 euro geprijsd zijn. Zij beweren echter dat, in vergelijking met de concurrentie, hun prijs duidelijk te laag was. Maar ik ben toch niet verplicht prijzen te gaan vergelijken met andere sites?
Heb ik een been om op te staan als ik eis dat ze het product alsnog leveren?
Mvg,
Furyaan