Pagina 1 van 1

Van offerte tot order

Geplaatst: 15 okt 2015 17:56
door HVM
Gegroet,
bij het proberen overgaan van een offerte voor nieuwe ramen (waarmee we akkoord gegaan zijn) lopen we nu al 3 maanden telkens tegen het bericht 'ah, maar dat zat er niet in' terwijl er voldoende emails zijn om te bewijzen dat het gevraagd was.
Het is de manier hoe de verkoper en de interne calculatiedienst met elkaar gewerkt hebben binnen de firma, die ervoor zorgt dat er continu onduidelijkheid is.
Dit heeft tot gevolg dat we eraan denken om de uiteindelijke meetstaat niet te ondertekenen.
Kunnen we nog onder het akkoord rond de offerte onderuit ? en hoelang mag de periode tussen offerte-akkoord en definitief contract duren ? zijn er daarop beperkingen teneinde dit soort situaties op te vangen ?

Groet

Re: Van offerte tot order

Geplaatst: 15 okt 2015 18:09
door Turaki
Hangt er van af wat er juist in de offerte staat. Is er een termijn in opgenomen, mag deze niet meer dan redelijk overschreden worden. Zonder afgesproken termijn is het al wat moeilijker, maar ook daar geldt dat men zich moet houden aan een redelijke termijn.

Wat u nu kan doen is de firma aangetekend in gebreke stellen, dat u ondertussen al voldoende lang heeft mogen wachten (verwijzing naar datum ondertekening offerte), dat u hen hierover ook al meerdere keren heeft gecontacteerd (verwijzen naar data van uw mails), dat u verwacht dat de werken binnen de maand uitgevoerd worden, dat u er anders van uit gaat dat zij het contract wensen te verbreken, en dat u in dat geval graag uw voorschot dubbel terug wil als schadevergoeding conform artikel 1590 BW, of als er geen voorschot is gegeven, dat u een schadevergoeding van 10% opeist, desnoods via de rechtbank.