Niet gevraagde herstelling garage

Pieterb
Topic Starter

Niet gevraagde herstelling garage

#1 , 06 okt 2015 11:48

In heb onlangs mijn wagen binnengedaan omdat hij niet startte. Ik heb duidelijk afgesproken dat er moest gebeld worden over de kosten alvorens men een eventuele herstelling zou uitvoeren.
Nu blijkt dat mijn starter kapot was en dat hij deze toch heeft vervangen voor hij mij hier van op de hoogte heeft gebracht.
De wagen blijkt nog steeds niet te starten en verdere kosten zijn nodig. Nu wil ik mijn wagen daar weghalen om hem ergens anders te laten herstellen.
Sta ik in mijn recht als ik de wagen wil meenemen zonder de kosten van de nieuwe starter te betalen? Daar ik nooit mijn akkoord heb gegeven om deze werken uit te voeren.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 okt 2015 11:57

Wat staat er op de bestel - werkbon ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Pieterb
Topic Starter

#3 , 06 okt 2015 12:02

Heb geen bestelbon. Dit is mondeling zo afgesproken.

Reclame

denlowie

#4 , 06 okt 2015 12:14

Ik denk dat je niet sterk staat tegenover de garage, het is woord tegen woord !

Pieterb
Topic Starter

#5 , 06 okt 2015 12:31

Dat dacht ik al. Ik had ook wel een facebook gesprek waarin we dat hadden afgesproken maar heb dit jammer genoeg gewist. :?

Blaatpraat

#6 , 08 okt 2015 10:51

Ik denk dat je niet sterk staat tegenover de garage, het is woord tegen woord !
Is het niet de garage die moet bewijzen dat de klant zijn akkoord gegeven heeft?

denlowie

#7 , 08 okt 2015 11:24

Ieder garage heeft een garage register waar ieder wagen moet ingeschreven worden !

Je gaat voor twee zaken naar een garage.
1/ voor onderhoud
2/voor en defect en herstelling

De garage moet niks bewijzen, als je wagen daar achter gelaten heeft, en wat er dan gezegd is tussen de klant en de garage is nooit te bewijzen, en de garage zal op een rechtbank gelooft worden.
En defecte wagen als je er mee naar de garage gaat is het toch logisch dat je een herstelling verwacht.

JPV
Juridisch actief: Ja

#8 , 08 okt 2015 13:50

En defecte wagen als je er mee naar de garage gaat is het toch logisch dat je een herstelling verwacht.
nee. je gaat voor een diagnose. Niet noodzakelijk voor een herstelling. Dat laatste hangt af van de leeftijd van de wagen.

LeenW

#9 , 08 okt 2015 13:51

Ik zou toch ook niet zomaar aannemen dat de garagist d'office geloofd wordt. Zeker omdat het al een vrij louche sector is.

Blaatpraat

#10 , 08 okt 2015 14:44

Ik heb tot op heden altijd moeten tekenen voor akkoord voordat de garagist begon aan herstelwerken.
Dit zodat mocht ik mij bedenken, de garagist toch nog het bestelde materiaal kan terugvorderen van mij (ervan uitgaand dat hij het nog niet hersteld heeft).

Aangezien ik deze procedure al bij verschillende garagisten meegemaakt heb, ging ik ervan uit dat dit overal zo was zodat de garagist kon bewijzen dat je wel zo'n herstelling aangevraagd had.

Terug naar “Consumenten Koop”