14 kalenderdagen bedenk tijd

landscamp
Topic Starter

14 kalenderdagen bedenk tijd

#1 , 30 sep 2015 11:33

wat ging vooraf: op de voorbije jaarbeurs in Gent aangesproken geweest door iemand van ENI. Verbintenis ondertekend. Thuis gekomen en opgemerkt dat einde van energieleverancier waar ik nu bij ben aangesloten vervalt op 19 maart 2016. In wat ik ondertekende bij Eni start de energieverbintenis op 1 april 2016. Dus telefonisch contact opgenomen met klanten dienst met vraag datum aan te passen. Zou geen probleem zijn. Na enkele dagen mailbox te hebben bekeken niks van Eni ontvangen. Vervolgens aangetekend schrijven verzonden 12 dagen na ondertekening van contract. Met vemelding annulatie verbintenis.
Dit was dus binnen de wettelijke termijn van 14 kalenderdagen bedenktijd, verkoop was buiten vestigingsadres van ENI afgesloten.
Brief aangetekend verzonden.
Wat kan Eni mij nog iets ten laste leggen?
Is daarmee de zaak afgesloten?
Bedankt voor advies

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 30 sep 2015 11:47

Ingeval de Overeenkomst tot stand is gekomen via verkoop op afstand, bevestigt eni schriftelijk of via een andere Duurzame drager de Overeenkomst aan de Consument.
De Overeenkomst is bindend na de schriftelijke bevestiging van de Consument en na afloop van een herroepingstermijn van 14 kalenderdagen na de schriftelijke bevestiging of bevestiging via een andere Duurzame drager van de Consument
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

landscamp
Topic Starter

#3 , 30 sep 2015 16:37

de overeenkomst kwam tot stand via verkoop op afstand. binnen de herroeperingstermijn van 14 kalenderdagen heb ik ENI via aangetekend schrijven laten weten dat ik de overeenkomst annuleer.
De herroepingstermijn staat trouwens ook in ENi verkoopsvoorwaarden.
Vraag mel af of ze moeilijk kunnen doen.
Bedankt voor je reactie trouwens.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”